Gårdagens hulabalua

Man kan ju tro att ajg pracis vaknat till liv efter en håd kväll igår men så är inte alls fallet.
Fallet är så att AJ är här och därför blir det inte så mycket tid framför datorn helt enkelt!

Gårdagskvällen spenderade vi i alla fall i goda vänners sällskap.
En kompis JL fyller nämligen år på tisdag och därför var det middag, bowling och kareoke för hans skull.
Jag gjorde kortet återigen till presenten som ett annat par köpt å allas vägnar. Det är så kul när folk faktiskt vill att jag ska göra korten, slå in paketet eller liknande!
Middag åt vi i alla fall, och det med råge. Jag, som fram till i somras förde matdagbok, åt 500gram T-bone-steak, majskolv, side sallad, pommes och guacamole. SAGOLIKT GOTT var det! Jag kan verkligen rekommendera stället för den som är sugen på kött. Texas longhorn heter det och ligger precis vid linnéplatsen.



Det är något suddiga bilder eftersom det var stört omöjligt att hålla kameran stilla på ett ostadigt bord med flera människor runt.
En liten "krydda på middagen" var att jag och två killar gav oss 17 på att testa de starkaste såserna!
Helt galen idé, men det var riktigt kul. Åtminstone för mig som vet när det är dags att sluta. Visst smakade jag på vinnarsåsen, men jag stannade där och deltog inte i grenen "hur mycket klarar man av att äta av vinnarsåsen?".
"Mad dog"-såsen vann i alla fall. Den var så illa att gästerna inte fick ta den själva, och varje person som provade den fick en genomgång av servitrisen angående hur viktigt det var att man tvättade händerna med tvål efter att man tagit i flaskan. Galet eller hur!?

När vi ätit hoppade jag och AJ över bowlingen och åkte istället vidare till en liten hemmafest hos AM (en av mina bästa killkompisar).
Där var det mysigt med hallonmohitos, folk småpratandes i vardagsrummet och vattenpipan vandrandes runt bordet.

Efter ett tag som vi varit där ringde IJ igen. Hela första gänget var nu på väg till Kareoke.
Trots det goda sälskap vi befann oss i hade vi ju bestämt att vara med på födelsedagsfirandet. Vi satte oss i en taxi och åkte dit.

Efter att ha sjungit ABBAS "lay all your love on me" ensam, samt Metallicas version av "whiskey in the jar" tillsammans med IJ, var jag relativt nöjd. Hade gärna sjungit med AJ också, men när vi väl bestämt låt så var det för sent för att anmäla sig. Summer nights får vänta till nästa gång. Istället dansade jag och AJ till de sista låtarna.

Tack allihop och framför allt AJ, för en suverän kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback