Män som hatar kvinnor

Jag och kompisen ST har precis varit på förhandsvisnin av filmen "Män som hatar kvinnor" som bygger på romanen av Stieg Larsson.

Jag brukar inte tycka om svenska filmer så mycket, det har jag sgt flera gånger, men jag måste nog börja sluta säga så nu.
Fy.
Jag har inte sett en så bra film sen.... sen.... nä.
Jag kan inte minas när jag sist kollade på en 2timmar och 30 minuter timmar lång film som jag inte ville skulle ta slut.
Jag fasade för slutscenen och ville bara veta fortsättningen, veta mer, SE mer!!!
Att den svenska skådespelareliten var med gjorde inte saken sämre

Jag rös mig igenom filmen.
Hemska scener framkallade ilska, tårar, illamående och ett fasansfullt förakt mot vissa människor som faktiskt finns där ute.
Samtidigt omslöts filmen av ett lugn, flera småhumoristiska inslag och spänningsfaktor högre än de bästa hollywood filmerna.

Filmen var minst sagt MAGSTARK och bör inte ses om du är känslig. Jag å andra sidan ska köpa boken typ imorgon. Jag bara MÅSTE läsa den nu.

Män som hatar kvinnor får NNNNN av 5 möjliga
Helt klart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback