Körv å brö

Hej på er,

Man kan ju tänka att snabbmatskedjor och färdigmatsleverantörer har folk som mig som målgrupp eller hur?
"Tjejen med så många gärn i elden att hon, trots att hon vill, inte altid hinner hem och laga sin egen mat, utan vänder sig till oss, som erbjuder ett hälsoriktigt snabbt mål mat."

Men majoriteten verkar ha en annan variant;
"Tjejen med så många gärn i elden att hon, trots att hon vill, inte har en chans att få tag på något vettigt att äta och måste tillslut nöja sig med vad vi än serverar."

Hur svårt ska det vara?
Kolla på seven/eleven!
Där kan man köpa önskad mängd och sorts mat på lösvikt.

Hursom hellst. Här är varför jag är så bitter idag;

Jag slutar jobbet, har en mängd ärenden att uträtta innan träningen som börjar 19:20, och hinner alltså inte hem och äta emellan.

Efter att ha passerat de alternativ som fanns tillgängliga (två kända hamburgerkedjor, en pizzeria och en HYSTERISKT dyr salladsbar som var stängd) gav jag mig in i en mataffär för att få tag på något snabbt och givande.
Okej att jag inte skulle köra årets hårdaste pass idag, men något mer än en frukt måste jag få i mig mellan klockan 15 och 20, annars svimmar man ju oavsett ansträngningsgrad.

Detta utbud fanns (av det som var kallt och jag över huvud taget kunde tänka mig):
Baguetter - Vitt bröd med tjocka ostskivor, alternativt vitt bröd med tonfiskröra (mayonäs) ca 45 kr
Sallader - gråbruna... en kallades grekisk... antar att det var på grund av rödlöken som skymtade fram. Den andra kallades pastasallad och en bestod av pasta och... gråbruna salladsblad. Ca 89kr
Müslibars: ca 300gram socker /100gram bar
En hel grillad kyckling (försök äta den på vägen till gymmet)
Risi och mannafrutti (dock ingen sked till)

Jag var sjukt nära att köpa et paket knäckebröd och ett paket pålägg när jag kom på att det faktiskt finns en korvmoj utanför.
Jag gick dit och beställde två kokta med bröd. Vid det här laget sa min mage bara "mata mig".
De hade dock bara en kvar eftersom de skulle stänga om 20 minuter och den var grillad.
Nu får jag magsjuka tänkte jag och köpte den.

Så tillslut gav jag mig bort mot bilen igen och åkte bort till träningen. Visserligen lite mindre hungrig men väldigt besviken över vad min jakt efter vettig snabbmat resulterat i; en gammal körv å brö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback