Kan vi inte stoppa ett stord djur i ett mindre djur?

Nu är jag hemma i Stockholm igen och har arbetat nästan hela dagen.

Övergången från semester till arbete var ovanligt snabb känns det som just nu eftersom jag kom hem igår kväll, och 12 timmar senare satt jag på min stol på jobbet. Tur att det bara är krotvecka (1 dag) och heldött på jobbet så att det faktiskt blir en mjukstart ändå.

Min lunch och fika-stund med Sören och AM igår i Göteborg gjorde mig helt nostalgisk. Jag ville verkligen sätta ett stort skärp kring landet och dra åt. Göra det smalare. Låta GBG och STHLM bli grannstäder. Det vore perfekt!Saknar er så mina underbara P:n!
(PP eller PPP är smeknamn som kommer leva kvar för alltid med förklaring enligt följande: Jag och Sören är PP, PartyPatrullen och AM kallas PPP , partypatrullens pimp… behöver jag förklara att dessa smeknamn kom när vi var singlar?!

Hur som helst-> åter i stockholm.

Jag och AJ har haft en skööön julledighet och blivit väldigt bortskämda av föräldrar med lyxfrukost, julklappar, finmiddagar och bara en sån sak som att inte behöva diska!!! Galet att man tillåts detta när man är närmare 30år, men skönt.

När jag kom hem igår hade AJ städat hela lägenheten. Han är helt underbar! Det luktade nystädat och han började genast göra middag åt mig också.
Tyvärr är jag så beroende av att känna mig duktig att när jag får så många saker serverade samtidigt önskar att jag hade hunnit göra det först! Annars är jag väl ingen bra flickvän?!
Jag hoppas du vet det älskling, att jag uppskattar allt du gör, så enormt mycket!

Idag kommer SusBus hit och hälsar på!
Hon ska fira nyår här i storstan och vi ska på fest. Är så glad att hon kommer hit och hälsar på ibland. Var rädd att vi skulle tappa kontakten när jag flyttade eftersom vi inte hann bli superbundis innan, men det verkar som min flytt stärkt vår relation(!!!) Vem kunde anat detta? Mycket bra resultat.

Festen vi ska på imorgon har ett tema; Stekare vs Emos, där det är tänkt att man ska klä sig som något av de två alternativen. Gissa vad jag ska vara?! Jupp; Emo! LÄTT! Hur ofta får man chansen att vara det på en nyårsfest liksom?! Hihi, ska bli så kul!

Vidare skall undertecknad laga maten till festen. Det blir spännande med tanke på att killarna som har festen (och alltså inte vill laga maten själva) har speciella prefferenser, såsom att stoppa ett stord djur i ett mindre djur och sedan servera det… nåja. Jag har gett dem en inköpslista. Låt oss hoppas att det blir bra. jag kan senare meddela vad det blev men inte än eftersom menyn inte är efficiell ännu.

Nu ska jag avsluta lite inför nyår och sen ska jag bege mig ut på stan för att leta upp SusBus (som förhoppningsvis befinner sig någonstans mellan centralen och mitt jobb) samt något fint och Emo att ha i håret imorgon.


Kram på er allihopa!


Stekarskolan matchar inte riktigt min personlighet. Inte Emo heller kanske men de lyssnar i alla fall på bra musik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback