Julgodis!

Gokväll!

Idag har jag varit på kurs hela dagen så jag är lätt mör i huvudet och därför inte helt kreativ.
Däremot tänkte jag, i sann skrytsam housewives-anda (kvällen till ära) bjuda på ett utlovat inlägg som berättar om årets första sats julgodis!

Så här kommer det!
Vi gå ut "lugnt" iår och börjar med fyra sorter på en kväll.
Sagolik mintchoklad, hjärtliga aprikospluttar, massa på mandelvift och en favorit från förra året; Petras nougatbitar!
Om ni inte är med så långt, så är de tre första helt egentillverkade utan något som helst recept.

Sagolik mintchoklad
fick sitt namn för att den har princessströssel på sig och smakar.... mintchoklad!

Hjärtliga aprikospluttar: Detta är AJs godis! De fick sitt namn för att de innehåller aprikos och ser ut som små.... pluttar... med hjärtan på! Som sagt AJs godis! =)

Massa på mandelvift är mandelmassa med ett litet segel av sötmandel som är på vift i ett hav av choklad.

Jaja, jag är knäpp och fjantig, jag vet, och jag gillar det.... det gör säkert du också... ;)

Petras nougatbitar hittar du receptet på här (på Petras gamla blogg)!


Till Sagolik mintchoklad behövs bl a polkagris!
På bilden ser ni även aprikosen till hjärtliga aprikospluttar.


Massa på mandelvift under produktion



Färdigt julgodis!
Från vänster: Petras nougatbitar, Hjärtliga aprikospluttar, massa på mandelvift och Sagolik mintchoklad!



Vill även passa på att berätta att första delen av amaryllisen blommar!!!!
♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback