Färska-räkor-principen

Igår efter min oproduktiva dag (som efter summering faktiskt var rätt produktiv ändå) åkte jag och AJ och sambohandlade.
Vad kul det är att göra de där sakerna ihop. De där vardagssakerna =) Lycka!

I alla fall så hade jag lagt fram förslaget om att äta skaldjur till middag och det tyckte Herrn i huset lät som en bra idé. Dock glömde jag nog för en stund att jag bytt stad.
Vi kom fram till att vi skulle äta räkor, typ med ägg och sånt, och gick till charken.
En pytteliten låda med räkor såg jag och då mindes jag att det finns fler än en anledning till att Götet är känt för sina räkor.
T ex att det finns gott om dom.
I alla fall;
Priset för rökta räkor (varför man nu skulle välja det när alla vet att det är färska som gäller) var 200kr/kg.
Priset för färska räkor var (och håll i er nu) 375kr/kg!!!!!
Jag förstår ju varför de inte säljer så många räkor.

AJ kom i ett försök att göra mig glad igen på den briljanta idén att man kunde köpa sånna där andra räkor.
N - Vilka då?
A - Duvet sånna där andra... sånna på burk!
N - SÅNNA I LAG???
A - .....ja.....
N - Det är ju som att dricka Åkessons tetrapak till en T-ben stek!
A - .... okej....
A- .... men frysta räkor då?

Alla västkustbor som läser här förstår ju nu hur illa det låg till. Och jag blev medveten om att jag bör introducera AJ för Färska-räkor-principen. Dvs. Man äter färska räkor!

Hur som hellst så löste vi biffen genom att köpa kräftor och sörpla i oss till middag.

Gottgott!

<------ Färsk räka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback