SJ's sätt att underlätta vardagen...

Jag vann en tävling för ett par månader sen hos SJ.
Jag brukar inte vara något stort fan av SJ, eftersom det oavbrutet krånglar, men just den här dagen gillade jag dem.
AJg vann en tågcheck.
Lämpligt tycker jag, det är sällan jag vinner något alls, och tågcheck på SJ kommer ju minst sagt väl till pass.

Nu tänkte jag boka en resa, och vet ni vad...?
Den funkar inte

Jag gav upp första gången och betalade som vanligt, men den här gången ville jag prova igen.
SJs kundtjänst blev uppringda av mig och jag blev kopplad två gånger.
Tillslut kunde en trevlig dam berätta att jag inte kan använda checken på nätet eller på telefon, utan bara i butik.
På checken står det "Gäller för inlösen under ett år, dock ej på tåg"
Borde det inte stå "gäller endast för inlösen i butik"???????

Min följdfråga till damen blev således "men är inte biljetterna dyrare i butik?"
"Jo"

Okej, nu tror jag ju inte att den är 500kr dyrare, och jag har därför ändå vunnit en stor del av resan, men jag tycker det är knepigt av dem ändå...

Strulnissar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback