Historien om den uteblivna skörden

Jag har kommit fram att förutom att det inte finne finns något ont som inte har något gott med sig, är det även sällan något gott absolut inte har med sig något ont.
Som att Herr Något Gott och Fru Något Ont går hand i hand på en stig fylld av faktum.

Detta låter djupt, men det är det absolut inte. Låt mig förklara.

När jag först flyttade från världens minsta stad till Götet så bodde jag kombo med LH (en av mina bästa vänner) på 12,5 kvadrat. Studentlägenhet.
Efter ca 6 månader fick jag äran att flytta in i en aldeles egen extremt liten etta på 25 kvadrat på våning ett.
Här hade jag utsikt över torget som hette duga, bra kontakt med grannarna och inbrott i bilen tre gånger.
Klaustrofobin var nära.

Sen flyttade jag bokstavligen talat upp en våning, till en tvåa på 40,5 kvadrat.
FANTASTISKT var det just då, och helt otroligt stort (jämförelsevis).
Inbrott i bilen två gånger och den tredje gången stal de mitt lilla vrålåk (en snäll liten vit ford fiesta från 90).
efter 2 månader var lägenheten klaustrofobiskt rymlig och det faktum att jag saknade balkong gjorde livet efter jobbet mindre spännande.
Min utsikt var ett träd och en tegelvägg.

Jag ville verkligen flytta därifrån men det var bostadsbrist i Götet.

Med heltidstjänst var det lättare att få bostad, och jag började få erbjudanden i finare områden.
Nu bor jag i ett betydligt bättre område, i en underbar lägenhet med 2RoK på 59kvm.
Jag bor högst upp, på åttonde våningen, med balkong i söderläge varifrån jag ser allt mellan Läppstiftet och Älvsborgsbron.
Lägenheten är en genomgångslägenhet vilket i mitt fall innebär att jag har soluppgång när jag står i duschen.
Från köket och badrummet ser jag allt mellan höjden framför Gamlestan och Liseberg.
JAg trivs SÅ bra!!!

När jag flyttade in i min nuvarande lägenhet fick jag möjlighet att odla grönsaker på balkongen. Något jag velat göra länge.
Jag är uppvuxen med trädgårdsliv och därigenom fullkomligt frälst!
De senaste två åren har jag alltså haft en fin trädgårdslåda (Designad och skräddarsydd av pappaBarilla) innehållandes tomater, gurka, rädisor och morötter på min ballkong, samt färskpotatis på hink brevid och kryddor i köksfönstret givetvis (jag glömmer inte din del mamma).
I år blir det dock inte så.

Vi ska ju till USA i sommar mitt under lådans "storhetstid" vilket gör att jag skulle missa att se allt det vackra samt sköta den under den starkaste värmen och dessutom att skörda.

Så som sagt USA är Herr något Gott, och fru Något Ont får väl vara med och leka den här gången, men nästa år är jag tillbaka, med grönare fingrar än någonsin!

En dag i augusti, skörden börjar komma till sitt slut, men ni ser ändå själva konceptet


En väldigt liten krabat. En västeråsgurka-baby för att vara exakt.

Kommentarer
Postat av: PetramedAochE

Hmpf...hur kommer det sig att killen står för det goda och tjejen för det onda? Ett klart tecken på diskriminering. *Ringer jämställdhetsministern*





Förstår känslan med odlingsproblemet, hade det nämligen själv förra året, men då fick jag avstå pga av hela den där spy-problematiken jag drabbades av. Det var så svårt att så morötter när man spydde varannan sekund...

2009-04-21 @ 21:00:37
URL: http://PetramedAochE.se
Postat av: Nadja

Ojoj, jag vill å det bestämdaste hävda att jag försökte kvotera in kvinnan i de onda tingens samhälle (iom att männen redan står för majoriteten där) genom att döpa det onda till Fru.

(klarade jag mig? Hoppas!)

;o)



Okej nytt försök;

Spy= Herr graviditetsillamående spökar

USA = Fru semester hälsar på

2009-04-21 @ 22:17:04
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback