En egen Skipper?

Afton!

Jag skulle behöva en egen Anna Skipper.

För er som inte vet eller märkt det, så är jag ganska noga med vad jag äter, och äter jag något onyttigt (igår 1/2 popcornpåse och fem smågodisar) så tänker jag på det.
Jag unnar mig godsaker, men jag tänker även på att det där onyttiga men ack så goda just ska vara att unna mig, och inte något jag "bara stoppar i mig".

Vissa behöver inte unna sig, utan kan äta vad de vill. Jag unnar mig.

Jag har ingen aning om vad som skulle hända om jag släppte godis och snacksmonstret fritt rent viktmässigt, men det vill jag inte ha reda på heller.
Det är nämligen inte bara vikt jag fokuserar på, utan livet och kroppen i allmänhet.
Högt kolesterol och diabetes är inget jag vill ha, även om jag är smal.

Så, äta rätt, äta gott, äta mycket. Unna mig lite onyttigheter ibland.
Det är lite så jag funkar.

Anna Skipper då?
Jo det är ju damen i TV-programmet "du är vad du äter".
Hon har koll!
Jag gillar verkligen inte alltid henne, men ibland önskar jag att jag hade en egen liten Anna Skipper som jag kunde plocka fram när jag behövde fråga något.
Hur många ägg är bra efter träningen?
Hur mycket kaviar är normalt att förbruka på en månad?
Hur mycket popcorn är okej?
Hur långt efter en godis kan man träna bort den?

Dessutom skulle det inte vara dumt att få tips på bra hälsodrinkar som rensar och grejar... hon har alltid så fräcka recept i sitt program.

Så, är det någon som vet vart man får tag på sin egen Anna Skipper?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Googla... eller testa 118100... =)

2009-04-15 @ 22:21:10
Postat av: Caroline

Jag tror hon kan förstöra vilken favoriträtt man har. Hon bara lägger fram ohyggliga mängder av den, eller visar alla dess ingredienser i en sörja eller så. Hon kan bergis förstöra en fårfiol med jordärtskocksgratäng och mintgele också...



Jag kan verkligen bara äta utan att det är att unna mig ibland. Det känns aldrig riktigt bra. På söndagar får man äta hur mycket man vill. Då är jag nästan aldrig sugen... Underligt.

2009-04-15 @ 22:55:01
URL: http://bakel.se
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Sälja eller köpa sexleksaker?

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-15 @ 23:00:16
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback