ELLE=Fel?

Hej,

Tänker ICKE ursäkta mig för att flera dagar passerat utan blogginlägg.
Det har varit fint väder och jag  behöver vila. Så lite måsten som möjligt på helgen, så är det!

Jag avlyssnar sen ett par veckor en ljudbok på iPod. Närmare bestämt "Flickan som lekte med eld" av Stieg Larsson.
Jag skulle ladda iPoden häromdagen och tydligen var den på lite skämtsamt humör för när jag dagen efter skulle fortsätta lyssna där jag slutat så hade iPoden synkroniserats mot iTunes och ... ja ialla fall, min ljudbok är borta!!!
Ana min bitterhet.
Jag köpte en tidning idag.

Jag köpte ELLE.
Jag tycker om mode, men är allt annat än slaviskt följande.
Jag tycker om att REA-fynda och bryr mig inte så värst mycket om märken.
Jag tycker om hälsa och träning ännu mer och intresserar mig mycket för nya rön, tips, trix och råd inom området.

Idag köpte jag ELLE.
Jag fick med en söt liten kuvertväska som jag säkert kommer använda ett par gånger.
Jag minskade risken för överbelastning i min plåmbok med 50 kronor.
Jag gjorde mig av med en långsam timma på tåget.
Jag blev inspirerad av ett recept i tidningen. Sparrissoppa med pilgrimsmussla. Ska nog prova det någon gång.

Nu ligger ELLE framför mig på bordet och jag är föga modeinspirerad, dock vet jag vart jag kan köpa dyra designerkläder om jag någon gång skulle få för mig att göra det.
Notera. Jag menar inte dyra som i "tusen kronor för ett par sandaler" utan jag menar dyra som i "femtusen femtiofyra kronor för ett par  10 centimeters höga,icke fotriktiga sandaler med öppen tå, av den ständigt aktuella, men inte alltid helt korrekta färgen RÖD"

För 5054 kronor ska mina skor ha superkrafter, inbyggd lap top och funka till ALLT!!!

Vad jag försöker säga är att ELLE är en trevlig tidning.
Det är en tidning vari man kan drömma sig bort en stund, bort till ett lite "lyxigare" eller i alla fall dyrare liv".
Men ELLE är nog inte tidningen för mig.
Tar jag ner min "ingen reklam tack"-skylt hemma, så får jag en massa kommersiella tips rakt hem i brevlådan, det är inget jag behöver betala 50 riksdaler för.
Det finns kläder som är både omänskligt dyra och extremt opraktiska. Den informationen vill jag inte heller betala så mycket för att få.


ELLE må vara en bra och "lyxig" tidning, men den passar tyvärr inte min livsstil.
Mitt betyg: N+
(+ för den söta väskan)


(Notera att jag hela tiden syftar på ELLE och inte ELLE interiör, som skiljer sig enligt mig.)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hehe håller med om skornas features vid den kostnaden!!

2009-04-27 @ 10:48:22
URL: http://bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback