Deklarera

Det är rätt busenkelt att deklarera nu för tiden.
Speciellt om man som jag, inte har några lån att juxa med, ingen villaskatt eller vad det heter, och inga extraknäck att redoisa för.

Ändå drar jag på det. Varför?

"Deklarera elektroniskt så får du pengarna före midsommar"
"Ja tack!" Tänker jag..... och gör ingenting.

... nåja, så kass är jag ju inte... har ju faktiskt hela 11 dagar till godo, men jag gillar inte att dra ut på saker i vanliga fall. Det är något speciellt med deklarationen...
...kanske är det spänningen med att näääästan missa datumet?

Nu ska jag ta tag i det.
Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle skicka ett sms eller om jag skulle gå in på nätet, men ordningstokig somm ajg är så väljer jag nätet. Så får jag en kvittens som går att spara även om mobilen blir stulen el dyl.

****
Det har nu gått 4 minuter och jag är klar med deklarationen....

Så avancerat var det, men det genererade ett blogginlägg!!!

Kommentarer
Postat av: PetramedAochE

Jag låter M deklarera åt mig. Han håller på med mina aktier jämt och ständigt (köper och säljer) så jag måste alltid fylla i en k4 bilaga också. Kan han inte hålla sig ifrån mina aktier så får han allt sköta "pappersarbetet" också =P

2009-04-23 @ 12:35:35
URL: http://PetramedAochE.se
Postat av: Nadja

Haha, helt rätt! =)

2009-04-23 @ 15:13:53
URL: http://vivalanadja.blogg.se/
Postat av: JM

Själv får jag snällt slanta upp pengar istället. Men vet inte om jag ska se det som något negativt. Jag har ju lånat de pengarna av staten till obefintlig ränta.

2009-04-23 @ 17:07:22
Postat av: Nadja

Jadu, ibland kan det vara värt det, även om det så gott som aldrig känns så vid återbetalningstillfället =/

2009-04-23 @ 17:16:34
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback