Nya skidbyxor - check!

Idag skulle jag och IJ åkt och tränat efter jobbet, men istället såg vi till att komplettera min vintergarderob med ett par tokbra skidbyxor.
Det kändes riktigt bra just då att skippa träningen och mindre bra just nu.
(personlig notering: SKÄRPNING med träningen!)
Hur som helst. Man kan ju tänka att köp av skidbyxor borde ha gått ganska snabbt, vilket införskaffandet i sig visserligen gjorde, men det fanns ju så mycket mer att titta på och köpa när man är i affärer!
Bland annat så är jag numer stolt ägare av en ny ansiktscreme, ett par grå strumpbyxor och 3dl ekologisk mellanmjölk.

Om man bortser frå att jag var totalt karaktärslös idag och skippade träningen så törs jag säga att idag var en rikgtigt bra dag för idag på jobbet fick jag nämligen lite av en skön aha-upplevelse.
Låt mig berätta:
Varje dag någon gång mellan 9:00 och 10:00 tar jag en kopp thé (har köpt eget thé i "pyramidpåsar" eftersom théet på jobbet är så tråkigt att man somnar när man väljer sort, men tyvärr råkade jag göra en miss sist jag köpte en ny sort vilket nu har resulterat i dagliga näsrynkningar) och en grov smörgås (oftast med kalkon och paprika).
Idag var inget undantag, och efter min näsrynkning bet jag i mackan. Min kollega JP kom förbi och frågade hur jag mådde, och det var nu det hände.
För en gång skull svarade jag inte bara "bra, hur mår du?" utan jag tog, likt en 70-talsinspirerad yogainstruktör, ett djupt anddetag och dröjde med mitt svar medans jag kände efter.
Efter det svarade jag "Jag mår riktigt, riktigt bra!"
Hon sken upp. Jag tror hon förstod vad som precis hände och hon gav mig ett stort leende. "Bra!" sa hon "Det gör jag också!" Hon fortsatte le och gick tilbaka till sin plats.
Det var en superskön andra-start på dagen och jag drack belåtet upp mitt thé och åt min smörgås. Redo att möta dagen!








Thépåse a la pyramid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback