Packad och klar!

Jag är nu packad och klar inför mitt kommande helgäventyr.
Det är inte så många på jobbet som vet det, för man vill inte att det ska sticka i folks ögon, men ni kära läsare kan ju få veta!
Jag ska iväg med jobbet och pulsa i backar (blir dock inget åka skidor för mig den här gången), gotta mig på spa, äta julbord, äta finmiddag, och framför allt konferera.
Vi har jobbat hårt för att få åka, och vi kommer jobba heldagar på plats så det är ingen gratis nöjesresa för oss, men jag ser ändå jättemycket fram emot det!
Jag och JP ska bo i samma rum och det kan ju gå hur som helst för vi är rätt så tokiga båda två, men kul kommer vi ha, det är jag säker på!
Mina nyinköpta supermegadunderbra skidbyxor är nerpackade (och tog halva väskans utrymme) så nu är det bäst att där finns snö! Jag vill åka sopsäck!
Andra speciella saker i packningen är kombinationen badkläder och raggsockar. Vet inte om det är så vanligt att man packar det för samma resa?!

Nu till en tanke/ett klagomål.
VARFÖR är alltid reklamen på så hög volym på TVn?
Man kan sitta och titta på en film eller ha TVn på i bakgrunden (vilket är vanligast hos mig eftersom jag i stort sett bara tittar på TV i två timmar på tisdagar) och sätter kommer reklamen igång, TOKHÖGT!
Det värsta är de gånger då man sitter och jobbar. Då tappar man varenda tanke, varenda idé, varenda beräkning, och det är omöjligt att komma igång igen på 10 minuter, men man är fullt medveten om att "sensodyne motverkar ilningar i tänderna".
Det är givetvis olika på olika kanaler, och inte alltid lika illa, men det är min blogg så jag generalliserar hur mycket jag vill.
Är det bara jag som upplever denna volymhöjning som ett störande moment?

Jag måste även passa på att dela med mig av en liten kul grej;
(notering för er som inte känner mig; jag har aldrig tid med något som innefattas av begreppet "en lugn stund" men jobbar verkligen på att bli bättre på det)
I går när jag gick ner på torget för att hämta ett paket som jag inte hade beställt men som visade sig innehålla en "tack för hjälpen"-present i form av en dokumentmapp, passade jag på att gå in på ICA.
Jag plockade på mig en rykande färsk grillad kyckling (because I'm worth it, eller på italienska, perché io valgo) och ett ekonomipack popcorn och ställde mig i kassan.
Det var två före mig så jag kikade lite på en damtidning i stället och så hände något lustigt som aldrig händer mig annars.
Helt plötsligt hör jag "Hallå, ursäkta?".
Det är kassörskan som väntar...  mig!!! Jag tror aldrig någonsin det hänt förr. Min slutsats var att om jag var så intresserad av tidningen, så nyfiken på att läsa en tidning som inte behandlade finanskrisen, att jag missade att det var min tur trots en brännande kyckling i handen, så var det nog så att jag väldigt gärna vill ha den tidningen. Så jag köpte den!

Vi får väl se om jag någonsin hinner läsa den...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback