Men om den får stå för länge då?

För ett tag sedan berättade svärmor (om man nu får kalla henne så) att hon brukar sätta sin egen glögg varje år.
Jag har länge velat prova att sätta min egen glögg så jag bad om receptet.
Enligt det receptet så skall glöggen stå i tre veckor och det, tänkte jag, blir aldeles lagom, för det fanns då tillräckligt lång tid kvar för att den skulle stå sina tre veckor samt att jag skulle hinna buteljera den innan 1:a i advent!

Sagt och gjort, jag satte glöggen.
Det luktar helt fantastiskt i lägenheten, mustigt och värmande av ljuva vinterkryddor. Jag reagerar över det varje dag när jag kommer hem från jobbet och längtar, längtar tills jag kan smaka på den färdiga glöggen.
Idag slog det mig plötsligt; Den kanske är klar!!!
När satte jag den egentligen??? Och jag som inte har några flaskor än!!!
Jag vill ju köpa fina flaskor, men varje gång jag varit ute i affärer har jag glömt bort det. Om glöggen står för kort tid så blir den ju inte färdig, det är ju givet, men jag hoppas verkligen att glöggen inte blir dålig av att den får stå ett par dagar extra! Någon som vet?


 
Jag vill även tipsa om en liten annan grej jag lagt vantarna på, nämligen en liten kollektion av Blossas senaste fem års glögg (blossa gör ju glögg med ny smak varje år).
150kr på systemet och i mina ögon en perfekt 1:a adventspresent!
(min kommer jag dock inte att ge bort, utan bjuda på när ni hälsar på)



Nu saknar jag bara årets glögg, men å andra sidan så blir ju min glögg årets glöggnyhet för mig!
✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂

Kommentarer
Postat av: Sören

Jag kan avslöja att du kan prova årets glögg på fredag. Är blåbär om jag inte minns fel. Du kan även komma hem till mig om det skulle vara så att du bli sugen på lite mer :)

2008-11-18 @ 09:24:24
Postat av: Nadja

Jahadu Sören, man tackar för inbjudan och visst stämmer det att det är blåbär:)

2008-11-18 @ 11:47:05
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback