Kängor och snökaos

Vaknade som vanligt imorse till rivstart på TV'n, och idag hajade jag till när de började prata om hur snökaoset påverkat östkusten!
Kunde inte låta bli att tänka på AJ som skulle till utlandet idag. Enligt honom själv var det inte så farligt som "storm" men det hjälpte visst inte vad han tyckte, för visst var det så att hans plan var inställt... och en massa andra för den delen. Visserligen löste det sig för honom, och säkerligen många fler, men jag kollade luftfartsverkets hemsida hela morgonen och det var inte ett endaste plan som lyfte eller ankom i tid.  Tur att man bor på västkusten säger jag bara.
Passande bild? I think so!
Snöröjning på arlanda, tyckte att bilden var aningen passande!

Dagens minusgrader och pulsningspotential fick mig att börja tänka på kommande helg när jag ska till ett snöfyllt utland med jobbet. Jag behöver ju kängor!
Som kontorsmänniska har jag fullt med chicka små söta högklackade prylar i skoväg, och en himla massa läckra stövlar osv, men inte en pinal som är fotriktig och tillräckligt vattentät för att lämpa sig för en långpromenad i minusgrader och snö.
Här måste shoppas!
Jag fällde inte många tårar över att jag var tvungen att köpa skor idag, utan tog med mig IJ och åkte till ett stort köpcentrum strax utanför staden.
Viljan var stark och ambitionen var god. De behöver inte vara snyggast, men ändå okej utseendemässigt, det viktiga är att de är vattentäta och inte kostar en månadslön. Stört omöjligt.
De enda jag hittade som kunde verka något så när som okej var antingen JÄTTEDYRA  (Goretex är tydligen inte gratis) eller så förvandlade de min fot till en gigantisk legokloss.
Jag hann under denna shoppingrunda både bli svettig och bokstavligen sparkad på, av en minderårig (typ 7 år) ligist i adidaskängor som envisades med att ligga och sparka där man sätter sig och provar skorna.
Efter besök på Din Sko, Johanssons, Scorett, Eurosko, Stadium och Intersport gick jag snopet därifrån...
IJ fick i alla fall med sig ett par stövlar ut.
Summa sumarum så kommer jag få kalla fötter på lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback