Hemma igen

Ja nu har jag kommit hem efter en underbar helg!
Det har varit 25-årsfest, en liten shopping sejour och allmän bara "ta-det-lugnt-tid".
Härligt!

Jag är lite bitter över att jag missar dansen ikväll, men jag får försöka ta igen det på fridansen nästa vecka.
Tack AJ, för att vi tog en sväng på golvet i lördags!

MK fyllde 25 och fick av oss (och fem personer till) en popcorn maskin, en liten flaska olja och en påse hederliga popcornkärnor! Han blev superglad!!!

Han fick också ett kort som jag gjorde, där vi alla skrev våra namn med silverpenna. Det blev fint, men tyvärr missade jag att ta kort på den.
(Sen glömde jag den fina, nyinköpta silverpennan på förfesten... jag hoppas jag får tillbaka den för jag gillar den jättemycket!!!)




Tågresan hem var lite halvkass...
Delvis för att jag åkte därifrån givetvis, men även av ett par andra anledningar. Jag ska berätta;

Vi åt mysig lunch, AJ och jag, vid två-tiden.
Detta gjorde att middag klockan tre,fyra skulle bli helt tokigt och jag bestämde mig därför för att äta middag på tåget.
Dessvärre var det svårt att slita sig och jag hann inte köpa min planerade sushi.
Sak samma "jag får köpa nåt i bistron" tänker jag.
Jag fick strax efter tågets avgång, 16:25 spår12, reda på att "bistron" på detta tåg är en liten vagn som konduktören, likt en flygvärdinna, går omkring med från vagn till vagn. "Ingen varm mat alltså" hinner jag tänka innan konduktören uppmärksammar personen före mig att de tyvärr inte tar kort. Ingen mat alltså.
Kontanterna blänkte i handflatan. femochfemtio. Det kommer jag inte ens en halv ostskiva på!
Jag hade i alla fall vatten, så det var ju tur.

Mindre tur hade jag med min "granne" på tåget. Han hade ingen förståelse för folks "personliga rum" och envisades med att lägga sin jacka på mig, visa mig bilder ur hans tidning samt ta kort med sin flashiga kamera på alla i tåget!!!! Får man göra så?

Hur som haver, vi går vidare;
Jag var ruggigt hungrig redan vid Katrineholm och jag trodde en stund att detta var en del av orsaken till att jag inte kunde hänga med i min ljudbok  (Snabba Cash av Jens Lapidus).
Jag tyckte att boken var knepig redan på vägen upp i fredags, men jag förstod inte varför jag skulle vara så mycket trögare än mina andra vänner som läst den.
i fredags tyckte jag det var märkligt att uppläsaren inte presenterar alla kapitel, utan istället såhär:
"kapitel 1"..här fortskrider lång tid när flera kapitel flyter på..."kapitel 18".....lika lång tid igen..."kapitel19"
Mycket märkligt, tänkte jag, men jag antar att det är olika långa kapitel i den här boken, men varför säger han inte alla?

Väckarklockan ringde strax innan slutstationen Göteborg när uppläsaren läser upp kapitlena i ordningen "kapitel 61".... "kapitel 3"!
Jag tittade förbryllat på iPoden för 711 gången, och då såg jag anledningen.
Shuffle - Aktiv (blandar automatiskt alla spår i ljudboken)!
Kära nån vad jag önskar att jag tänkt efter lite redan i fredags.
Jag har nu börjat om på boken. Shuffle är inte längre aktiverat.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Så vad har vi lärt oss för nytt den här helgen?
Ha alltid lite kontanter eller en macka i plånboken,
ljudböcker funkar bättre när iPoden inte är på shuffle,
popcornmaskiner i present uppskattas och sist men inte minst;
ta alltid med dig pennan hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback