Vart har hon tagit vägen?

Frukta inte, jag är kvar.

Ni vet vid det här laget att jag egentligen har ungefär minus och noll tid på mig att skriva så därför blir det såhär ibland. Har dock lovat mig själv att begränsa stressgnället på den här bloggen så nu låter vi detta vara så ska jag ge er en summering av den gångna tiden istället, möjligtvis uppdelat på flera inlägg med viss fördröjning... jag vet att det inte är så imponerande, men det har hänt mycket den här tiden som jag vill dela med mig av, så håll till godo!

I fredags hände inte så mycket förutom att AJ kom till rätt sida sverige på kvällen.
Tåget ankom på min normala bloggtid varpå jag totalt missade att blogga om hur jag ordnade lägenheten innan han anlände. Jag tror ni överlever.

Lördagen bestod av mys och pyssel!
Kommer illustrera mera i ett annat inlägg men i stort slog vi in julklappar ihop, bakade pepparkakor, kollade på film och tog det allmänt lugnt. Helt suveränt! Tyvärr är jag ganska dålig på att inse att det är totalt ofarligt att inte hinna göra allt man planerat på exakt det sättet man tänkt, men AJ är bäst på att få mig att tänka om, och coola ner.
En bra pojkvänsegenskap tycker jag när man har en flickvän med för många bollar i luften!

På söndagen hälsade pastan (a k a mamma och pappa) på.
Pastan stod för förrätten. En kombinerad smakupplevelse från Italien och hemmagjorda delikatesser.
Jag och AJ gjorde stek med grillade grönsaker, potatis och sås till huvudrätt, och till efterätt smakade vi på min hemmagjorda glögg (som förövrigt blev superbra!) och åt pepparkakor.
På kvällen råkade jag köpa en DVD-spelare  när CK (grannen) skulle fråga om han fick ställa in sin soffa hos mig tillfälligt pga målerifasoner.

Jag känner mig så hipp nu när jag äger en DVD-spelare!!!

Men igår då?
Jodå hörni, igår var jag med jobbet först på Liseberg och femkampade (och vann på jul-hjul) och sen åt vi julbord på Gothia Towers. Det var minsann en fröjd för de flesta sinnen och något jag varmt rekommenderar!

Som sagt, mera kommer inom en snar framtid, men nu ska här produceras julkort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback