Sällskapsresan

Nu sitter jag och AJ på tåget till Pastan.
Vi ska visserligen fira jul där och så, men framför allt ska vi fira min PappaBarilla idag!
GRATTIS PAPPA PÅ FÖDELSEDAGEN!!!

Tågresa är verkligen annorlunda när man är två. Vi har precis tittat på film och ätit popcorn och jag måste erkänna att det faktiskt är rätt så mysigt med tåg just då.
Lyckades köpa en skvallerblaska (PLAZA) innan tåget avigick och gissa vad krönikan handlade om?! Jo att följa sina drömmar och flytta, dvs byta stad, för kärleken!!! Huvudet på spiken!
Hur som helst, det jag skulle tjoa lite om var just skvallerblaskan.

Jag har alltså läst två stycken inom loppet av tre dagar!!! Helt sanslöst! Det var med största säkerhet sju månader sedan jag ens öppnade någon annan tidining än de man kan läsa på nätet (eller "Trivas i ditt område", bostadsbolagets tidning som kommer till alla hyresrätter), och absolut en månad sedan jag läste annat än Dagens Industri!
(nu räknar jag ju givetvis inte med reklam här)
På resan upp plöjde jag igenom en SOLO och fick ett "foundation-puder på köpet. Och nu köpte jag alltså en PLAZA och fick en DVD på köpet.
Om man bortser från det man fick på köpet (vilket jag erkänner att jag ibland kan välja tidning efter) så måste jag helt fullt ut erkänna att jag tycker SOLO var ungefär fem timmars läsning mer intressant än PLAZA!
För min värld i alla fall.
Jag gillar ju kläder, mode, inredning och design, men jag är fortfarande väldigt jordnära och ekonomiskt medveten. PLAZAfolket, innefolket, Jetsettarna är coola, men aldeles för dyra i deras vanor för mig.

Ställning i den "nygamla" värld som öppnads för mig:
PLAZA: NN
SOLO: NNNN

Jag återkommer med fler ressencioner när jag fått mer skvallerkött på benen, nu ska jag njuta av min egen sällskapsresa med AJ.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback