Pepparkaka? Tack, gärna i år!

Dagens kryptiska överskrift handlar om pepparkaksbaket i helgen.
Jag vill dock tillägga att jag har tendens att vara pepparkaksperiodare.
Visst låter det konstigt?
Jag tycker om pepparkakor varje decemmber, men jag är fullkomligt tokig i dem ungefär vartannat år. Det känns som att om jag inte får den årliga dosen ett år så tar jag igen den med råge kommande år och vise versa. Tokigt.

Hur som haver såbakade vi alltså pepparkakor i lördags, jag och AJ. Jag bjuder på lite bilder!




AJ lägger ut formarna. Logistiskt korrekt utfört arbete.

Första färdiggräddade plåten


Dags för det viktigaste - glasyren!


Och för att se den vackra garneringen är här ett färgkort


Färdiga!

Visst blev de fina!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback