"fotomodellen" Nadja

Tjaaa alla top notch människor out there!

Idag gjorde jag en plåtning ihop med.. asså ba... BÄSTA fotografen!
Hon ba "klick,klick" o ja ba pose, pose, pose...

HAHAHA
Eller hur!

Hejhopp på er vänner!

Idag skulle vi ta bilder till en ny del på vår hemsida på jobbet (alltså den externa hemsidan) och jag blev därför igår tillfrågad om jag kunde "modella".
Mitt svar på den frågan var "nej, det kan jag inte." För det kan jag ju i ärlighetens namn verkligen inte! Vet inte hur man gör! Alls!
Men tjejen som undrade omformulerade sin fråga till "Skulle du kunna tänka dig att vara med på ett kort på hemsidan?" Min tanke när jag fick den frågan var "Är du säker? och fråga nummer två, är du blind?" men jag svarade "OK!" och så fick jag lite detaljer.
Idag när jag kom till jobbet så väntade mitt manus på mig på mailen. MANUS! Jag fick panik, men sen läste jag vad jag skulle säga... En mening bestående av tre ord. Så jag andades ut igen.
Jag repeterade meningen ett par, tre gånger för mig själv och tänkte att "jo, det var ju inga svåra ord, det borde gå" men kunde inte låta bli att fundera på olika tonfall. Lite kul faktiskt =)

Sen kom stunden!
En timma uppbokad i kalendern, telefonen hänvisad till tjänsteärende (För det var det ju faktiskt!!!) och så sprang jag ner för trappen.
Väl framme kom jag på att jag glömt gå förbi spegeln och kunde konstatera att jag helt enkelt inte skulle bli speciellt långvarig som modell... nåja.

Så gick vi ut. Hon sa "perfekt, stå precis så" och tog tre kort. Sen sa hon "vad lätt du är att fota" och så tog hon tre till. Sen fick jag se bilderna och så sa hon "den här blir perfekt, den tar vi" och sen... var vi klara!
Jag fick fram "...mmmm...manus?" och fick förklarat för mig att den meningen ska stå bredvid bilden, det är inget jag behöver säga högt.

Så... sjuochenhalv minut efter jag gått ner för att göra min "plåtning" kom jag upp till min arbetsplats igen.
Kollade mailen och var föga förvånad över att det inte droppat ner en inbjudan till modemässan i Milano 2012. Men däremot fanns där ett mail från en leverantör som efter lång förhandling gått med på mina önskemål.

Man ska göra det man är bra på, tänkte jag, sörplade lite kaffe, och satte mig och besvarade mailet...


Ett kort från en lite längre plåtning =)

Kommentarer
Postat av: Madde

Du är bara så u n d e r b a r! Finaste modellen och jag blir inte ett dugg förvånad om Milano hör av sig.

PUSS på dig

2011-05-19 @ 20:15:20
URL: http://www.spanskablomman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback