Allt Flyter med Yakiniku!

Det var en händelserik kväll igår!
Inte nog med att Guinnes flyttade in, jag var även på "dinner and a movie" med girlsen.

Jag, IJ och ST möttes inne i stan och hämtade ut biljetterna till "allt flyter"
Sen gick vi och köpte godis, dricka och popcorn samt tittade in på vår favorit "före-bion-restaurang".
Jag brukar alltid äta sushi på restaurangen som är en dröm för oss som tycker om asiatisk (och främst japansk) mat, men idag tog jag en annan favorit, nämligen:

Yakiniku!

Detta är alltså en personlig favorit som är består av bl a entrecôte med purjo och en speciell "yakiniku sås", samt sesamfrön och ris.
Jag tycker att detta är supergott utan att för den sakens skull smaka en massa märkligt.
En enkel, god, light rätt som passar bra både till såväl lunch som middag.
Måste prova att göra den själv snart, men om du vill testa före mig så finns ett enkelt recept här: Allt Om Mat- Yakiniku

Nu till recensionen av filmen:
Allt Flyter var i mina ögon bättre än många andra svenska komedier. Jag har inte problem med "pinsamma ageranden" i filmer som många av mina vänner, däremåt kan jag tycka att många skådespelare lätt blir "för mycket" och att man knappt orkar titta klart på vissa filmer.
Allt flyter var inte hysteriskt dramatisk, handlade inte om ett fylleslag eller om hur någon är onaturligt dum i huvudet, utan om ett hederligt gäng killar som vill göra nåt fräckt och bra, och deras väg dit.
Jag tycker den var riktigt bra, och den bjöd på skrattsalvor som fick alla oss tre flickor att gråta av skratt i biosalongen.

Allt flyter får NNN+ av NNNNN

Kommentarer
Postat av: Cristel

hihi om vi bara tog lite mer än på ica för att färga så skulle man nog inte ha råd med en stilren inredning och mycket speglar ! skämt och sido det är faktiskt riktigt svindyrt när dom tar 500 kr för en klippning, jag skulle aldrig kunna klippa mig isåfall haha

2009-01-28 @ 10:28:10
URL: http://cristelles.blogg.se/
Postat av: PetramedAochE

Great med film tips! =)

2009-01-29 @ 14:51:18
URL: http://petramedaoche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback