Vardagsduktig!

Nja, inget speciellt har hänt för att jag ska kalla mig det, men ibland, när man tänker efter på vad man gör en vanlig vardag så tycker jag att man ska få unna sig själv att sträcka lite på sig... Faktiskt!

Okej, jag har inga barn, och de flesta föräldrar jag pratar med säger att "man kan inte förstå hur mycket jobb det är fören man är förälder själv!" Så... ok! Då tänker jag inte ens försöka förstå det (eftersom ni redan bestämt att jag inte kan förstå finns det väl ingen anledning att ens försöka?!).

Jag kan bara jämföra med MIG!
Och JAG tycker att JAG är duktig ibland! Hah!

=)

Här har vi en typisk Nadjavardag:

Gå upp 05:40
Duscha, äta frukost, sätta på ansiktet och åka till jobbet 06:50
Jobba till 16:30
Träna. Äntligen kan jag med att säga att det hör till vardagen igen! Regelbundet i över en månad nu!
Laga mat. Älskar att laga mat och matlådor ska också göras så jag har jättemycket anledning att faktiskt laga mat varje kväll. Love it! =)
Äta. ja... behöver kanske inte förklara mer kring det här, och efter träningen är jag som ett litet lejon vid matbordet.
Duscha aaaaah! Skönt efter en hård dag =)
Städa. Eller något annat pyssligt. Ibland blir det cardmaking, ibland blir det att ta hand om växterna... ja... ni förstår (och ibland blir det TV också)

Precis så har min dag varit idag och nu ska jag snart få zzzzzzzzzzzzzzova!

Jag vet inte, alla är vi ju olika och det finns nog inget rätt eller fel, och jag tror inte jag gör mer än någon annan...! men att ligga på sofflocket efter jobbet lämnar jag med nöje över till någon annan, och det tycker JAG gör MIG duktig!!! =)

Kram! Sov gott! =)


Visst är jag en duktig tjej? ;)

Kommentarer
Postat av: Madde

Du ÄR duktig gumman! No doubt about it.

Jag gör mycket hellre mysiga och pyssliga "sysslor" än att ligga på sofflocket. Så, jag ger dig en high five och sträcker samtidigt lite på mig själv också.

Heja!

Längtar till ikväll.

KRAM

2010-08-27 @ 06:51:38
URL: http://spanskablomman.blogspot.com
Postat av: PetramedAochE

Självklart är du duktig, det har du alltid varit!<3



Åh muffin!! Nu kom jag på en helt fantastisk idé! Vi kan byta vardag några dagar så kan du får se hur det är att vara förälder. ;) Jag skulle absolut kunna tänka mig din vardag! Tänk att bara kunna få koncentrera sig på sig själv. Träna, laga den maten man själv tycker om, äta middag i lugn och ro, hinna med att underhålla sina intressen etc.



Sova en hel natt!

Det skulle helt klart vara underbart!



Jag kommer knappt ens ihåg vem jag är nuförtiden. Tacka vet jag jobbet, rena semestern. Att få arbeta med Excel eller kanske lite bokföring till musik från radion i bakgrunden. I love it!



Vad säger du? Byte på måndag?



Kram



Ps. Mina barn är underbara och jag skulle absolut inte vilja vara utan dem. Never Ever <3 DS

2010-08-27 @ 22:29:46
URL: http://www.PetramedAochE.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback