vackert regn

Hejhopp!

Kalla mig konstig om du vill, men idag blev jag sådär regnmysig i hjärtat igen.

Stod som vanligt och väntade på Anders efter jobbet där han brukar hämta upp mig med bilen.
(jag brukar knappt få vänta alls men idag blev herrn fast på jobbet en stund)
Jag stod och läste min bok och blev lite irriterad på att det droppade i boken. Så djupt försjunken var jag att det tog ett tag för mig att fatta att dropparna var vatten och att vatten föll på boken för att det börjat regna. Trött? Kanske lite.

Hur som helst så ställde jag mig under tak och fortsatte läsa min bok. Jag njöt. Värme, regn och en god bok. Najs!
Regnet ökade och det mer eller mindre forsade ner efter några minuter. Jag tittade upp och fick se en vacker regnbåge.
Tittade jag åt andra hållet såg jag hur solen lyste upp de regndroppar som föll på bilarna på vägen.

Vackert värre!
=)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback