Pysseltokig?

Tänk att det ösregnar första veckan på jobbet efter semestern, nästan orättvist!

Ni som följer bloggen vet ju hur pysselsugen jag blir när det är oväder och idag, kära läsare, är inget undantag. Nu vill jag alltså inget hellre än att vara hemma och pyssla! jag får väl ge mig till tåls några timmar till...

Regnet fullkomligen öser ner och jag har spenderat på tok för mycket tid och pengar under den här semestern på olika pysselsaker såsom stämplar, papper, färger etc. Fick dessutom äntligen min peel-off-pincett som jag länge önskat skulle komma på REAn (och nu gjorde den det! Yei!)
Det började med att jag skulle kika (bara kika lite) på inspiration till inbjudningskorten till bröllopet och kom ifrån affär no 1 med en liten påse stämplar och ett otroligt sug efter fler prylar i samma affär.
Dagarna gick och jag blev introducerad för Cuttlebugen av svägerskan och sen fanns det ju ingen hejd. Det är ju inte bara bröllopsinbjudningar som ska tillverkas =) finns ju praktiskt taget hur många ursä...jag menar anledningar som helst!!!
Med ny lön på kontot gick jag tillbaka till affär no1 igen och köpte det jag ville ha. Jag passerade även affär no2 som hade REA och handlade en kasse prylar.

Några dagar senare, när jag och Anders var i centrum för att köpa ett stackars batteri fick jag fnatt igen, fick låna Anders kontokort och begav mig in i affär no2 igen. Jösses, REA på REAn!!! STOR kasse. Mycket grejer.

I måndags efter jobbet gick jag till affär no3 och inhandlade ytterligare pysselprylar... då var det nästan så jag fick lite ångest. Inte för att jag köper grejer, utan för att jag inte fått använda allt jag köpt än!

Nu har jag dessutom blivit som besatt av att titta på alla dessa webbshoppar och jag och svägerskan ska skriva in oss på ett par kurser för skoj skull.

Men nu ska jag försöka hejda mig lite innan jag handlar nästa gång. Någon måtta får det ju vara liksom...

Ska bara ha en grej till på affär no2... det borde gå snabbt och bli hyfsat billigt om jag springer in innan träningen ikväll och de haft vett att avsluta sin REA... =)

Kram från pysslingen själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback