Retroaktiv blogg

Jo, för jag har inte haft någon tid i helgen att skriva...
eller jag har inte prioriterat att skriva i alla fall, så nu får ni det retroaktivt!
Sådetså!

Fredagskvällen spenderade jag med AJ. Vi handlade och kollade på film. Det var supermysigt!
Här kommer en sockersöt parentes, orkar du inte läsa detta så hoppa över det.

***
Varenda gång vi gör sådana saker, sånt som egentligen är ganska enkelt, men som blir så himla fint när han är med, så tänker jag på hur mycket det är värt det.
Att sakna varandra 4 dagar i veckan, att åka tåg 7 timmar varannan vecka och att sitta på tågets hemsida och planera hela livet tre månader i förväg...
Allt är värt det, även om vi bara går på ICA en kväll... så länge vi gör det tillsammans...!

***

I lördags gick vi på TUR-mässan och strosade tills benen sa ifrån och lite till. Vi kunde inte gå hem tidigare heller eftersom jag hade bokat möten (jag vet, fy mig när det är lördag och allt, men det var inte så tunga möten direkt).

Vi fick ut mycket från mässan!
Delvis hämtade vi info om USA, inför sommarens roadtrip, och delvis såg vi mer kortsiktigt på resor.
Vi fick ett infall och köpte en galet billig resa till Köpenhamn nästa vecka!

Vi har inga biljetter till varandra nästa vecka och trodde att vi inte skulle ses alls, men så kom detta erbjudande som ett litet ljus från ovan, och alltså erbjöd oss att mötas upp i danmark och spendera en natt, två dagar i köpenhamn nästa helg!!!!
Inser ni hur perfekt?
WOOHOOOOO!!!!! =D
Vi hyrde dock inget hotellrum på mässan och fasade för priset på detta, men vi kom undan rätt jäkla bra där också!
Kan inte sluta le när jag tänker på det, och längtar redan som 17!!!

I lördags kväll gick jag, AJ och min kompis AM till ett nyöppnat gammalt ställe som flyttats och nyinvigts i Göteborg (luddigt? inte egentligen).
Vi avnjöt en räkmacka med extremt många räkor och vitt gott vin samt ett par drinkar.
Efter ett tag slöt 4 kompisar till upp och vi spenderade en himla tevlig kväll med fortsatt drinktestning och asgarv.

Söndagen sov vi lite för lång tid, och var aningen sena till Pastan. Som tur är skyndade vi oss och lyckades minimera den "förlorade" tiden.
Vi firade MammaMacaroni som fyller år på torsdag och åt god mat tillsammans.
Min brossa var är också vilket gjorde mig väldigt glad. Vi ses så sällan  och jag blir riktigt glad varje gång vi kan träffas, om än bara för en stund.
Innan vi åkte därifrån fick jag lyxservice. Ni vet sådär som man bara kan få hos föräldrar.
Däcken på bilen byttes och jag hade världens godaste matlåda idag på jobbet!
Tack!

Just nu sitter jag och gör för många saker på en gång.
Dvs jag har bloggat och lagat mat och ätit upp på samma gång.
Maten (en mycket fräsch räkpasta) kanske jag lägger upp receptet till sen.
Den blev faktiskt riktigt god.

Men först måste jag skynda mig iväg, det är nämligen dags för ett pass på gymmet!
Skynda skynda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback