Bak, längre bak, bak och fram, kakbak

Hatten av!

Det var en gång en torsdag förra veckan när jag och min kompis ST skulle baka.

Vi båda är två hungriga själar och bestämde oss för att starta bakaftonen med thaimat. Det är där vi nu kommer in i berättelsen.


På restaurangen möttes vi av detta erbjudande. Tackar och bockar!


Glömt att printa recepten?
Inga problem när man har trådlöst nätverk som ST.


Vi kunde med en gång konstatera att vi behövde en stor sked.
"Major spoon!"


Huvudingredienser till ett recept

 
Utmaning 1) smet som fastnar på elvispen


Utmaning 2) Chokladsmet som fastnar på elvispen


Cookie dough


Våra cookies.
Lustigt nog är STs på den vänstra sidan och mina på högra. Har jag mött min organiserings-jämlike?


Utmaning 3) Varva chokladmuffinsmet med cheesecakefyllning med nerverna i behåll


Visst ser de goda ut...!


Efter llt bak och stök var vi supertrötta
och vet ni vad?!
Man FÅR faktiskt sitta på golvet och äta smet om man vill!

 
Våra resultat!
Choklad och cheesecake-muffins
Cookies med non-stop och choklad
Vanliga chokladmuffins


Till sist var det hemgång för mig med Bakverk och matlåda fint förpackade i thaipåse!
Sen åt jag kakor och var lycklig i alla mina dagar tror jag.

Så var sagan slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback