snabbvisit på 50-talet!

Vilken underbar fest det var igår!
Nog för att jag är helfrälst på 50-talet överlag, men att alla gav 100% på temat gjorde att jag vart helt faschinerad hela kvällen!

Majoriteten tjejer hade söta klänningar med stora kjolar, ett flertal hade korta kjolar med vita tyg"gympa"skor och någon enstaka (t ex snygga kompisen IJ) hade fått in det lite fräckare tjejmodet med tight pennkjol och uppåtstående skjortkrage.
Mängder vita ankelsockar, oskylldiga hästsvansar och diadem.

Killarna var allt ifrån den propre med skjorta och hängslen till min AJ med riktigt rockabillystuk.

Bara att se alla var en fröjd för sinnet.

Hela festen kantades av dans och musik från 50 talet (givetvis) och dessutom fick vi i början av kvällen en snabbkurs i lindyhop!
Lindyhoppen kom visserligen i slutet av 1920-talet, men funkade aldeles utmärkt med stämningen på festen.

Jag och AJ testade givetvis och jag tycker vi lyckades ganska bra, men sen återgick vi till våra rätta jag buggade lacken av dansgolvet resten av kvällen.
Jag är mäkta glad att jag tog med mig dansskorna!!!

Som jag lovade kommer här en bild!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tjusiga! :)

2009-04-20 @ 08:19:58
URL: http://bakel.se
Postat av: Nadja

Man tackar=)

2009-04-20 @ 18:12:26
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback