Hemmahäng

Hej,
Jag börjar bli seriöst trött på det här bloggverktyget. Rätt som det är så går det inte att komma in och blogga, och det är inte alltid man kan göra det "sen istället" faktiskt..
Med det sagt...

HEJSAN!!!
Den här veckan har varit rätt bra faktiskt. Anders var "bara" borta mån och tis vilket gjorde det ganska hanterbart. På onsdagen var jag ledig men eftersom Anders kommer hem så sent och får sova så lite så gick jag upp ändå och hjälpte honom med att fixa stella Stella och göra god-frukost till honom :) Jag tror det uppskattades ;)

Jag fick jättemycket gjort på min lediga dag. Eftersom jag gick upp resan vid 06 så hade jag både ätit frukost, tränat och kommit hem klockan 09:15. Störtskönt!

På onsdagkvällen skulle Anders ha styrelsemöte hemma hos oss så jag bakade lite inför det.
En tiramisú 

Och amerikanska "cookies"

Allt blev väldigt lyckat och uppskattat av dem alla :)
Jag fick dessutom fixat all vår tvätt, fixade Stellas dagisplats inför hösten etc etc. OCH en god middag stod på bordet när Anders och Stella kom hem :)

På torsdagen var det jobb igen och jag kan med facit i hand säga att onsdagar är bästa dagen att vara ledig. Ny energi som jag samlade på onsdagen hjälpte mig både att göra ett bättre jobb, och även att vara en bättre fru och mamma. Och icke att förglömma: ny energi=bättre välmående=ny energi= bättre välmående osv... 

På torsdagen, strax efter jobbet mötte jag upp grannmammorna Linda och Malin på köpcetrumet för lite kvalitetstid tillsammans. 
Vi åt middag ihop, bibimbab eller vad det heter, och det var skönt att få fokusera på att prata och lyssna på varandra. Man behöver det där med sina vänner ibland :) 
Jag blev jättenöjd med min bibambabimbababba-kombination som bl a innehöll laxsashimi :)

Sen gick vi och såg på världens längsta biofilm. 

Och sen var vi hemma vid elva...
Sen och en lyckad kväll, men nästa gång blir det en kortare (och bättre) film ;)

Sen blev det fredag och äntligen hade jag och Anders en kväll ihop för första gången sen måndagen. Ni kan tro att vi laddade med fredagsmys! Stella fick cheddarpopcorn efter middagen som bestod av Tom Yum Kung (min egen) och när Stella somnat så skulle vi äta popcorn och kolla på stålmannenfilmen och äta godis och bara mysa.
Jag somnade i soffan halvvägs in i filmen. 
Jag fick ett blåmärke på näsan av glasögonen.
Anders såg klart på filmen själv. 
Så kul fru är jag, haha!
Flåt hjärtat <3

Igår, lördag, så startade vi dagen med storhandling efter frukost, tätt följt av lunch, omstrukturering i förvaringsgömmorna (jag röjde loss totalt i köket och Anders i garaget). När han kom in igen fick jag reaktionen jag hoppats på: " men.... Var är alla grejer??" ;) mission completed ;)
Istället för tre "salig blandning-lådor" har vi nu en baklåda, en verktyg- och maskinslåda samt en bricklåda. Sådärja!

Sen kom grannen Linda över och hämtade lite grejer samt lämnade över en bok som jag beställde från henne när hon var i centrum. Det är en bok om Stella som jag ska fyllans tills hon är 18 år ;)

Sen blev klockan massor så vi skyndade oss "småbarnsföräldrar-stil" genom att jg duschade med Stella och Anders duschade med öppen dörr så vi tjejer kunde göra oss iordning under tiden ;) perfekt!
Klockan 16:55 anlände vi till platsen vi skulle vara 17:00. Nämligen Texas Longhorn Deli! Där satt Ida och Hans och väntade och vi hade en jättetrevlig och god middag ihop :)
Jag gillar verkligen det stället. 
De gör underbara natchochips som vi tog som starter. Jag tog sen en hamburgare med 2*150gram kött, bacon och cheddar. Jag bad dem ta bort ett v bröden (så det blev 2st) och till detta fick jag saltgurka, pommes frites, Cole slaw och ett glas rött.
Jag åt upp allt... Men sen blev det bara kaffe till efterrätt... Man måste ju tänka på figuren ;) haha, nejdå. Jag var så mätt att jag inte skulle fått i mig ett gräslöksstrå på längden.


Sen bar det vidare hem till oss och Stella lekte med Fadder Ida tills det var sovdags 



Idag är jag lite krasslig. Frusen och ont i halsen. 
Vi har städat här hemma på morgonen och sen gick jag och Stella till lekplatsen eftersom det är så härligt vårväder :)





Stella beställde pasta och bacon till lunch så det fick hon. Hon tog om två gånger och sen höll hon på att somna i maten ;)

Nu ligger jag och vilar, Stella sover och Anders är och tränar. Det blir nog inte många knop resten av dagen för min del. Måste vila upp mig så jag fixar ytterligare en vecka som gräsänka. Och dessutom får jag inte min sjukdag fören på torsdag nästa vecka (hjälp, hur ska det gå?)
Så nu ska jag blunda lite ;)

Ha en fin söndag vänner!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback