SÖMNIG dag, men Sandalen är återfunnen!

Alltså jag är helt slut.
Satt i soffan och kämpade för att inte somna när jag matade Stella med kvällsvällingen kl 19:30. Nu har jag kommit över nån magisk ögonlocksgräns men tröttheten är kvar. Helt färdig.
Ändå har vi inte gjort så galet mycket idag...

Vi startade dagen med att Anders gödslade gräsmattan och jag och Stella tittade på från altanen.
Sen började det verkligen att regna så vi är glada att gödslingen hanns med innan dess.

Sen åkte vi och handlade mat och sånt. Det är kul tycket jag. Alltid när man kommer hem och kylen är proppad med färska grönsaker osv så blir jag så sugen på att laga mat!
Så det gjorde jag.
Till lunch blev det pasta med min ägg- och tomatsås. Låter kanske mysko men det är supergott :)

Efter lunch lekte vi lite med Stella och fixade hemma och sen åkte Anders och Stella iväg en sväng (bl a för att kolla efter Stellas sandal på alla de olika affärer vi varit)
Då fick jag efterlängtad scraptid!!!!! <3
Underbart.
Regnet smattrade mot rutan och där satt jag och tuggade lakritsgodis, lyssnade på musik och skapade kort.
Skönt.

Ett födelsedagskort senare kom de hem igen och jag gjorde middag. Thai-inspirerad Kycklinggryta med ris. Stella åt som en galning. Själv.
Alltså hon försökte ju så bra hon någonsin kunde, och det går verkligen framåt. Men... jösses alltså... Det var ris överallt sen. Herregud.
Städning.

Sen hittade otroligt nog Anders Stellas sandal!!!!!
Lyckan är total.
Den låg lååååååångt in under en badrumsmöbel. Jag adr letat under den möbeln men missat den. Den låg just långt in. Mycket längre än Stella når. Vii tror att den kan ha legat där och sen har vi lyckats "peta" in den med dammsugaren. Enda förklaringen.
Nåja, nu är den framme iallafall :) TJIHOO!!!

Sen har Anders satt en deg så vi får färskt bröd imorgon och jag har gjort rent alla våra ugnsplåtar... nivet sådär när man skrubbar med svinto tills man får ont i biceps ;)
A, ibland behövs det. Speciellt när det bakas surdegskanelbullar var och varannan dag ;)

Nu har jag iallafall duschat och vilat i soffan en liten stund medan Anders, min fina man, har fixat disken.

Nu tar vi kväll. Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback