En skön dag

Idag vaknade jag ensam i sängen klockan kvart i nio. Anders hade redan varit uppe i tre timmar och snurrat kanelbullar och Stella hade sovit till halv åtta men även ätit välling och allt annat som hör morgonen till.
Så när jag väl vaknade så var det bara att kliva upp till en glad liten energisk familj och äta frukost :)

Vi spenderade förmiddagen med att leka med Stella och fixa hemma, och efter lunch så gick jag och Stella en efterlängtad långpromenad med kompisen och sonen (MAXTEN) som var ledig idag. Sen gick vi, hela familjen, hem till dom (JAXTEN alltså) och åt glass med hemmagjord kolasås. Dit kom ytterligare en granne med dotter och det blev nästan barnkalas av det hela :)
Det är så roligt att se barnen leka med varandra nu för tiden :)

Sen tog Anders och Stella och provade Stellas cykelsadel och därmed hade Stella tagit sin premiärcykeltur :)
Hon verkar gilla det så imorgon blir det nog en cykeltur igen :)

På eftermiddagen gjorde jag fried rice till middag och sen kom Anders föräldrar och hämta släpet och fikade. Vi mumsade Anders nygräddade kanelbullar och mina hallongrottor :) mums!

Sen var det dags för Anders styrelsemöte så jag och Stella höll oss inne medan styrelsen satt på altanen och babblade.
Vi läste bok flera gånger, byggde med lego och Stella badade innan hon skulle sova. Hon älskar verkligen att bada :)

Nu har vi myst, kollat på film och ätit popcorn, och jag är otroligt nog fortfarande vaken. Det är första kvällen på säkert tre veckor som jag inte somnat i soffan. Otroligt! ;) Haha!

Sov gott alla fina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback