Eftermiddagsmys

Tjohooo!
Japp, jag har tid över att blogga igen :)

Efter min lilla kaffepaus vände jag uppochner på huset för att hitta Stellas borttappade sandal. Någon som har bra tips på vart ungar tenderar lägga en av två skor? Vi har letat typ överallt: tvättmaskinen, torktumlaren, pappersinsamlingen, vintermössorna, vagnen, skötväskan, leksakerna, kylen, frysen, smutstvätten, i mina stövlar, i Anders skor, under skåp, bakom gardiner, bakom böcker... Ja.. Som sagt, har någon ett bra tips så mottas det tacksamt... Suck.

Nåja.
Sen fixade vi lite i trädgården.
Jag planterade blommor i vårt klipp-parti. Det blev blå bergsvallmo, vild-orkidéer och blåklint i ena "sprickan" och liljekonvalj i andra. Hoppas de tar sig för det såg fint ut :)
Vi fixade också lite med träden. Tog bort gallret runt, rensade ogräs och la markduk och täckbark. Det blev fint :)
Och(!) så klippte vi för första gången gräset!!!! :)
Stella var så duktig och satt på altankanten hela tiden och kikade, efter att jag sa åt henne att hon inte får vara på gräset medan gräsklipparn är det :)

Sen gick jag in och började med maten medan Anders och Stella vattnade gräset och Stella. Jag gjorde kolhydratsfri pizza med lufttorkad skinka och färsk basilika. Jag säger bara: Mums!

Sen badade Stella en bra stund och nu sover hon som den lilla söthumla hon är. Jag och Anders har en lugn tv-kväll med vattenmelon :)

Perfekt avslutning på en härlig dag :)

Ha en god natt alla finisar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback