Blåbär och Göteborgsgäst

Idag har jag och Stella haft lite morochdotter-mys medan Anders var och klippte sig... Eller ja... Det började bra med att vi lekte med stenar och (jag) drack te utomhus, men sen började det regna så vi gick in. Även då var det kvalitativt mys med russin och bokläsning i soffan tätt följt av Lego Duplo-bygge :)
Men sen...
Vi åt lunch ihop, mor och dotter, och Stella började med att kasta lite lasagne på golvet, smeta in bordet med ketchup och hälla vatten på sin body.
Sen åt hon visserligen nästan upp, under förutsättningen att jag inte la mig i, hon skulle minsann äta själv. Hon var glad men envis. Och sen somnade hon med en halväten lasagneplatta i handen och med en ketchupinkletad hand på ena kinden.
Min slutsats: morochdotter-mys blir definitivt mysigare när lunchen inte är dagens bästa lek- och kladdstund.

Efter hennes sovstund, Anders hemkomst och min dusch (och egen styling av nya frisyren) så gick jag och Stella en meter utanför tomten och plockade blåbär...
Eller ja, jag plockade. Stella åt.
Det slutade med att hon satt och åt blåbär direkt ur minihinken, och jag lät henne göra det. Det är ju ändå nåt av det bästa med att vara barn under sommaren, att få äta goda, söta, solmogna, nyplockade bär - eller hur?! :)
Hon njöt.

Nu på kvällen har min fina vän ÅS varit här och hälsat på. Hon bor i Göteborg så vi träffas galet sällan och detta var första gången hon hälsade på. Jag blev så glad och det var jättemysigt och trevligt. Kändes så härligt naturligt. som om vi sågs igår!
Anders fixade god middag (Japp, plötsligt händer det) och vi fick grillad saltrulle, klyftpotatis och grekisk sallad :)
Sen satt vi på altanen och pratade medan tiden sprang iväg.

Hoppas vi ses snart igen vännen min :)

Kram och gonatt alla finisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback