A whole lotta cookies

Nomnomnom.

Idag efter lunch fick jag ett enormt baksug och snäll fru som jag är ;) så frågade jag min man vad han önskade tugga på till mellanmål. Svaret blev "cookies" dvs stora halvsega amerikanska kakor med choklad i.
Så det fick det bli!

Jag mindes ett recept jag fått av en gammal kollega under min tid i Göteborg och på en kvart var receptet framme, genomläst och ingredienserna framplockade.
"Det får bli halv sats" tänkte jag, för att vi hade inte så mycket choklad eller smör hemma.

Tänk om jag hade vetat då hur bra de blev. Då hade jag cyklat och köpt mer innan jag bakade(!)

Jag blandade, bakade, gräddade och väntade. Kakorna blandades, klumpades upp, gräddades, smälte ner, smälte ihop, svalnade...

När de var klara lade jag dem (åtminstone de fem hela) i en kakburk och så gick vi över till JAXTEN. De bjöd på kaffe, vi bjöd på nybakta chocolate chip cookies.

Vi åt upp dem i ett nafs!

Efter middag, fixning och städning här hemma landade jag och Anders i soffan med de sista kakorna, och nu är även de ett minne blott.

Seriöst... Nästa gång gör jag dubbel sats...
Och så tar jag en joggingtur efteråt ;)

Kram och riktigt go natt alla fina :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback