2012 - en tillbakablick

Ja varje nyår har jag skrivit en lång resumé över det år vi just passerat och i år tänkte jag göra något liknande, men inte exakt likadant.

Jag har i år gjort ett kollage över några av de viktigare händelserna, vilket kg själv tyckte var lite kul, så här kommer en tillbakablick :)

Högst upp till vänster är en bild på mig som höggravid vilket är hur jag inledde 2012. Übergravid och hysteriskt lycklig!

Sen kommer en bild på Anders som nybliven pappa och vår underbara lilla Stella som, som ni förstår, har betytt mest inom alla kategorier för oss. 2012 är för oss Stellas år.

Vidare kommer en bild på min nyfunna vän och hennes son, som betytt enormt mycket för mig. MAXTEN! Jag är så glad att vi blivit vänner och ser fram emot 2013 med våra busfrön :)

Bilden där jag och Stella är klädda i vitt är från Stellas namngivning, vilket även den är ett minne för livet. Jag önskar så att Stella kunde minnas hur många som engagerat sig och hurrat för henne. Bilder och våra berättelser får ge henne vetskapen i framtiden.

I oktober föddes min brorsdotter som pryder bilden på mitten av kollaget. Mina! Hon är så hjärtligt välkommen till världen och jag ser så fram emot att få hålla henne och presentera mig som en av hennes två överlyckliga fastrar :)

I november tog jag och Anders vårt förnuft till fånga och skaffade barnvakt över natten för första gången. Farmor och farfar var barnvakter medan vi åkte på kryssning som mina föräldrar vunnit åt oss. Tack alla underbara föräldrar som gjorde detta välbehövda dygn möjligt för oss <3

Senare i november åkte vi till Italien och mötte hösten på nytt. Vi bytte ett snöblaskigt vintersvea till en solig höstsemester i mitt hemland med mina föräldrar och mina släktingar. Stellas första utlandsresa var så gjord och det var en MYCKET lyckad sådan.

Vi firade Stellas lilla kusin som fyllde 1år och konstaterade att tiden går ohyggligt mycket snabbare nu för tiden. Hon som bara var tre äpplen hög för nån sekund sen fyllde nu ett år och sprang runt som den virvelvind hon är. Underbara unge!

Sista bilden i kollaget är på Stellas första jul. Hon hade min gamla klänning på sig som min mamma sydde när jag var liten och hon lyste upp den som bara hon kan.
Detta var utan tvekan min bästa jul någonsin. Delvis för Stella- mest därför såklart- men även för att hela min närmsta familj äntligen kunde samlas på julafton. Av en eller annan. Anledning har det inte blivit så på väldigt länge, så man har liksom setts den 25:e eller 26:e eller, a, i vissa fall inte alls. Men i år sågs vi på julafton. Alla fem! Så kul!
Och jag fick dessutom ha mina bästa med mig!

Hörni,
Bror och Syster
Mamma och Pappa
Anders och Stella
Ni är min familj och mitt hjärta, ja, mitt liv! Tack för att ni finns!


Tack till er som läst bloggen i år. Häng med mig under 2013 om ni vill och glöm inte:
" Idag är första dagen på resten av mitt liv!"


Kommentarer
Postat av: anki

Säger bara en sak. Tack själv. Så underbar denna jul blev tack vare att vi fick vara tillsammans. Jag har inte haft varma känslor för jul på många år, bara stress. Trodde att jag var en surkärring som inte tycker om julen. Men nu vet jag bättre. Vilken tur att vi har varandra syster! Älskar dig och din fina familj! Kram och God fortsättning! <33333

2013-01-02 @ 12:36:00
Postat av: Nadja

<3 <3 <3

2013-01-07 @ 22:47:39
URL: http://vivalanadja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback