Mina tips på vardagslyxsnacks! :)

Ah, du vet när man är sådär jättesugen på nåt gott på kvällen?! Då kan jag tycka att det är lite trist om man äter något man egentligen skulle vilja ha väntat med till lördagen (t ex smågodis eller chips).

Jag brukar vilja hitta på nåt annat.

Ibland, speciellt nu på sommarn blir det gurka. Alltså, har jag varit hos mamma och pappa kan jag frossa i gurka här hemma sen. Utan dipp eller sånt, bara gurka rakt av, rätt ner. Smakar mycket mer... nä det går inte ens att jämföra med köpegurka, och är knaprigt. Fantastiskt gott.

Många kvällar äter vi edame-bönor med flingsalt. Det är supergott och tar lite tid då man inte äter skalet på dem.

Är jag småhungrig blir det ofta wasa husmans-knäckebröd med riktigt smör och grillkrydda. Kanske inte årets lyx men det är gott och mättande samtidigt som man får lite snack-känsla över det.

Många, många kvällar har jag ätit salta frökex som jag gör själv (tack svärmor för receptet). Dom har lågt GI och dessutom är de fiberrika. Och ja, VRÅL-goda tycker jag. En stor plåt är uppäten på knappt en vecka :)

Nåt annat jag gör ibland är att jag rostar t ex mandlar i stekpannan och kryddar med salt, och ibland även med cayennepeppar. Det blir mycket "snacksigt" och smarrigt och man får i sig de där nyttiga fetterna som är bra för naglar, hår, fettförbrännig... A, bra grejer ;)

Jag kan tycka att det tillför lite vardagslyx när man får unna sig något sådär.
Än lyxigare blir det när det är något lite bättre, eller åtminstone mindre dåligt för kroppen också :)

Så, det var mina små vardagssnackstips :)

Idag har jag varit och handlat och fick med mig lite (redan färdigt) naturgodis hem. Jag köpte inget choklad eller yoghurtdoppat för då hade jag inte kunnat låta bli att äta det sen ;) så ikväll blir det lite naturgodis och en stor kopp med min kvällsdrycks-favorit: champagne-te!

Kram och gokväll! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback