Och så lite barnmat på det...!

Ibland undrar man vart tiden tar vägen...
Jösses.
Iallafall!

Igår hade jag och Stella i stort sett heldag med en vän och hennes dotter. Vi lekte med barnen, bakade sockerkaka ihop, fikade och bara tog det lugnt.

På kvällen anslöt makarna/fäderna och så gjorde vi en helkväll av det :) Vi kollade på Snövit (den nya) och Anders gjorde vår signaturrätt: natchotallrik, till alla fyra :) självklart var min make duktig och plockade upp smågodis på vägen hem också, så det blev en "äkta" filmkväll, trots att det var mitt i veckan ;)

Inatt sov Stella urkass så jag var orolig för en helt jobbig dag. Som tur är har dagen gått bra ändå. Hon har visserligen sovit alldeles för lite, men i övrigt har hon varit på bra humör.
Hon kämpar på med det som förhoppningsvis ska resultera i att Jon kryper, men frustrationen är stor och tålamodet, ja det har hon fått från mig. Med andra ord finns det inget sådant ;)

Jag har idag lyckats åstadkomma en hel del. bland annat ett långkok!

Jag kallar den för "skogsgryta". (Älgkött, trattareller etc.)
Bredvid min stora gryta gjorde jag en annan, liten, gryta. Den är till Stella och innehåller inget salt, starka kryddor osv.
Jag har mixat den och ris med stavmixern, och nu står två stora barnmatsburkar med "köttgryta med ris" i kylen! Känns bra!

Nu ska jag fixa i ordning oss lite. Snart kommer Anders hem och då ska vi åka till shoppingcentrumet och kika lite :)

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback