Loppis!!!

Idag har vi stått på loppis, jag och Anders, kompisparet Jesus, och kompisen OA!

Vi var där tidigt och köade med många andra. Trots att vi kom in vid 10 och den öppnade "officiellt" kl 12:00, så gick mycket redan innan klockan 11!!!
Vissa är riktigt heta på gröten.

Det var "baklucke-loppis" så man får en parkeringsplats var att kränga saker man glömt att man hade.
Vi hade med oss ett bord som vi fyllde med diverse plock, fyra stolar där vi placerade lite större saker, flyttlådor fulla med saker på marken och klädställningar där vi hängde mängder kläder.
Vi åkte därifrån kl 16:15 med en liten låda böcker och en kasse skräp!!!
Så gott som allt fick vi sålt! Till och med en 14" tjockTV med ihoptejpad fjärrkontroll :)
I slutet var priserna okristligt låga, men vad spelar det för roll?! Det var saker som vi annars hade slängt.

Så beräkningen lyder:
en kul dag med vänner + rensning av garage och flickrum + en spännande upplevelse = plus i plånboken!!!
Helt ok kalkyl tycker jag :)

Stella fick va hos farmor och farfar hela dagen, så hon var riktigt nöjd med dagen hon också :)

Nu sover Stella och jag har precis tagit en go och välbehövlig dusch. Man blir rätt sunkig av att hetssälja prylar på en grusparkering.
Och trött!
Kommer nog sova gott inatt (om jag får).
Men först lite nervarvnings-TV med Anders i soffan :)

Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback