Kväll på stan

Sitter på roslagsbanan på väg hem. Har varit i gamla stan och på mysig restaurang med flera gamla och nuvarande kollegor. Mysigt som 17 och väldigt givande. Känner mig kraftigt berikad nu.
Länge sedan jag åt en hel middag utan att vara rädd för att någon börjar skrika också. Det var annorlunda!

Det blev marinerad lammrostbiff med chèvre-potatiskaka och sauterade grönsaker samt krispig sallad till huvudrätt. Till efterrätt blev det kaffe och tryffel med björnbärssås och balsamvinegrett. Nomnomnom!

Det här med kollektivtrafik förresten.
Kan väl erkänna att det är enklare utan barnvagn. Men hur som helst så är det ju jevvla meckigt att ta sig hem.
Jag gick därifrån halv tio.
Promenerade 10min från restaurangen till tunnelbanan. Sen åkte jag 15minuter och fick sen byta till roslagsbanan. Men den fick jag vänta på i 20minuter.
Nu sitter jag som sagt på roslagsbanan och efter att jag åkt på denna i 40munuter får jag gå till parkeringen, hämta bilen och köra 15minuter hem.
SEN får jag gå och lägga mig.
Det blir klockan elva ungefär.
Och det kan jag lova att Stella skiter i imorgon när hon vaknar och vill upp klockan 05:30.

Men skit samma :)
Det kan det vara värt, för det var riktigt trevligt ikväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback