6-8 v kontrollen :)

Jösses, en vecka har gått sen senaste inlägget!! :(
Nåja,

Läkarkontrollen gick bra! Stella växer som bara den och hon fick godkänt på alla kläm&känn-tester som läkaren gjorde.
Det vi ska göra hemma är att öva på att ligga på mage, samt att vi ska försöka få henne att sova mer med huvudet lutat mot vänster.
Mjölktestet gick förmodligen bra, så jag håller på att smyga in mjölken i kosten igen. So far, so good.

Vad händer i övrigt?
Vi har fullt upp med att försöka få till markarbetet på tomten innan semestern. Målet är att få byggt altanen också i år. Gräs, plattor och allt sånt får vänta då marken måste få sätta sig ett år först.

I helgen var vi på fest hos JESUS.
Det var supertrevligt, även om jag spenderade 1,5h i deras sovrum med att natta lilla damen :)
Jag fick chansen att inviga min nya klänning som jag designat och mamma ritat upp och sytt. Love it!
Tack mamma!!! <3

Jag börjar känna lite smått på hur det är att vara lattemamma, eller i alla fall té-mamma ;) Det blir många fikastunder och promenader med mammalediga vännerna. VALLY, AKE och svägisen är mysiga tédrickare ;)
Har också stiftat ny bekantskap med en tjej i mammagruppen, MIXTEN, som bor tvärs över allmänningen :)

*** notering: vid det här laget vet ni att alla märkliga namn är sammansättningar av parens/familjernas riktiga namn. Ovan är alltså mor och barns namn sammansatta. Är det bara en person kör jag ju initialer***

Idag ska vi hjälpa kompisfamiljen FRALLY att flytta. De ska flytta närmre oss och ingen är gladare än jag över det :) jag och Stella hänger nämligen gärna med Vally (mor och dotter) så ofta vi kan :)

Igår storhandlade jag och Stella för första gången utan Anders!
Litet steg för mänskligheten men stort steg för oss!!! Jag är stolt som en tupp... eller höna då... ;)

Nu ska jag göra mig i ordning för dagen.
Stella sov otroligt nog mellan 21:30-06:00 idag, och efter frukost sov hon vidare till 08:15!!!
Här har vi något jag antar var en engångsföreteelse men njuter av så länge det varar :)

Ha en bra onsdag allihopa!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback