<3 Morsdag och bröllopsdag <3

Hejhopp!

Vilken skön premiär-morsdag dag det var igår!
Vi har idag varit gifta i ett år (hurra!!!) och passade på att fira både morsdag och bröllopsdag samtidigt igår.

Efter en härlig sovmorgon (till 07:30) åt vi mysfrukost på altanen i strålande solsken. Sen fixade vi lite grejer och vid ett-tiden kom Stellas farmor och farfar. de var barnvakter morsdag till ära.

Efter varsin dusch åkte jag och Anders in till stan. Vi stekte (schtekte) ordentligt i solen när vi åt 2rätters-middag på Sturehof och sörplade öl och vin. Alkoholfritt, men ändå shöönt ;)

Efter det så gick vi på Sturebadet och fick två lyxiga duo-spabehandlingar.
Först fick jag bada aromabad med massor masserande skum och eukalyptusolja medan Anders fick massage i samma rum, och sen fick vi paus med frukt och juice innan vi bytte så jag fick massage och Anders fick bad.
Precis hur skönt som helst! Man kände sig heeeelt mjuk både i och på hela kroppen.
Sen hade vi paus igen med vatten och frukt insvepta i våra stora vita badrockar och i våra fluffiga tofflor. Vi satt i sköna solstolar och lyssnade på porlande vatten och njöt av att ta det extremt lugnt.
Sen var det dags för behandling no 2 som började med fotbad, fotskrubb, fotnassage och fotinpackning. Den fortsatte med handmassage med mjukgörande produkter och avslutades med en lång hårbottenmassage.
Så himla skönt och vi båda höll på att somna under hårbottenmassagen. Även under denna duobehandling satt vi i samma rum (i våra fluffiga badrockar) och kunde prata med varandra om allt möjligt :)

Efter den behandlingen hade vi fri tillgång till bastuar, bad, solstolar, gym etc men vi valde att sitta och prata lugnt i varsin solstol en stund och dricka lite vatten och bara ta det lugnt innan vi gick och duschade.

I omklädningsrummet fanns alla möjliga produkter att prova. Ansiktsrengöringar, kroppstvål, shampoon, balsam, body lotion och flera brickor med alla möjliga hårvårdsprodukter att testa. Det tog ett tag :)

Efteråt kände jag mig som en riktigt go, liten, mörad marschmallow och framför allt kände jag mig fräschare än på lääänge (varken gravid-viktökning eller spädbarn gör att man känner sig speciellt fräsch).

Vi hade tänkt stanna i stan och dricka lite vin efteråt men pratade om det och bytte det mot en kaffe på ett fik, sen pratade vi även om det och kom fram till att vi båda saknade vår lilla solstråle, så vi åkte hem och tog en kaffe med Anders föräldrar, vi fick natta vår lilla älskling vilket jag var väldigt glad över, och tillslut kröp även vi ner under täcket och sov helt fantastiskt gott hela natten.

Jag och Anders behövde verkligen en avkopplande stund, bara vi, och med den här nivån av lyx kan jag vänja mig. Bättre firning av bröllopsdag får man leta efter.
Tack älskling!!!

Att vi fick en stund avkoppling för ju också att jag kan fortsätta vara en pigg mamma så det var ett riktigt bra sätt att fira min första morsdag också, även om jag tänkte på Stella nästan hela tiden förstås...
Den lilla underbara bebisen :)

Älskade familj!!!
<3

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/833905/images/2012/pic_204475657.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: felicia - fotokobran

några planer inför morgondagen? :)

2012-05-29 @ 22:13:35
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback