Gränslös kärlek

Jag kan fortfarande inte tro att det är sant.
Den 6 mars klockan 06:26 födde jag en liten flicka. Hon vägde in på 2990 gram och 48 cm.
Med sina stora ögon låg hon på mitt bröst och tittade på oss.
Mig och Anders, föräldrarna!

Vår dotter ska heta Stella som betyder stjärna på latin och italienska och det är precis vad hon är för oss. Den vackraste mest älskade stjärnan - hon lyser starkare än vi någonsin kunnat ana.

Det blir ingen lång förlossningsberättelse i det här inlägget. Bara en summering. Blir inte mer än så på bloggen. Det är otroligt personligt, och för mig och Anders är det en händelse i livet som är bara vår.
Kanske får nära kompisar som frågar veta, men det här är en öppen blogg...

Jag ger en snabbversion här:
Jag sattes igång 13 på måndagen och att hon föddes 06:26 på tisdagen. Värkarbetet kom igång ca kl 15 på måndagen och var så effektivt att jag inte behövde något stimulerande dropp. Jag tog hela förlossningen med bara lustgas och är förbannat stolt över mig själv. Det får man vara.
Jag är också otroligt tacksam över Anders som inte lämnade mig en sekund under hela förlossningen. Han andades med mig, pratade åt mig, förklarade för mig och var allt och mer jag någonsin hade kunnat önska.

Dessa två personer, min familj, är hela mitt hjärta.

Jag älskar er!


Kommentarer
Postat av: Fia

Stort GRATTIS till er lilla stjärna!!



Kram, Fia

2012-03-11 @ 10:34:28
Postat av: Moster Anki

Ni är så duktiga!!

Anders är så stark. Vad glad jag är att ni har varandra!

Gött Jobbat!!!!!

Kramar / Syrran

2012-03-11 @ 10:44:25
Postat av: Maria

Så roligt för er!! Är så glad för er!

2012-03-11 @ 17:10:02
URL: http://konttaskrypin.blogg.se/
Postat av: Madde

Varmaste grattis till er lilla stjärna. Vilken lycka!

LOVE!

2012-03-11 @ 22:46:43
URL: http://spanskablomman.blogspot.com
Postat av: jeanette

UNDERBART <3<3<3<3

2012-03-12 @ 08:43:18
URL: http://tattoochick.blogspot.com
Postat av: Anonym

Stort varmt grattis till er nya familjemedlem. Vad ni är duktiga oh framför allt du Nadja <3



Kramar från Lina med familj

2012-03-12 @ 10:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback