Baka kaka eller rulla bullar?

Hejsan!
En del av min "bygga bo-tid" har jag ägnat åt att göra väldigt många matlådor. Frysen är full av pastarätter, grytor, köttbullar, pannbiffar, pannkakor i olika former osv. Allt är färdigt att bara plockas fram och snabbt värmas i micron, när det är dags att äta och man bara har en kort stund innan bebis vaknar.
Jag har även bakat lite. Nån kladdkakemuffin samsas med äppelkaka och lussebullar i ett frysfack, men där känner jag mig inte riktigt klar än.
Har senaste veckan finurlat på vad jag ska göra men kommer liksom inte riktigt i mål med svaret... Ska jag rulla bullar och frysa in dem också eller ska jag göra kakor som står sig för all evighet? Eller ska jag göra både och?
Imorgon ska jag i alla fall göra något av det, och sen får vi se om det blir mer eller inte.

Gjorde en sockerkaka i tisdags, och eftersom jag var på estetiskt humör slutade det med att jag gjorde bakelser av fyra bitar. Svärföräldrarna skulle fika här, men sen blev det ändrade planer...

När man redan garnerat bakelser är det tyvärr inte mycket att göra åt saken, så jag och Anders fick trycka i oss alla fyra själva. Inte mitt stoltaste ögonblick, men ett mycket gott sådant.

Mmmm.... Sockerkaka med rostad kokos, vaniljkräm, egengjord "sylt" (hallon,mango,honung), grädde, mandelmassa som jag färgat, och hallon samt lite strössel på toppen!
Det är inget man slänger i sopen bara för att det "inte går åt". Inte i nionde månaden i alla fall ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback