Vaccination och jobb

Igår fick Stella sin 3månaders-vaccinering vilket jag tycker är helt fantastiskt bra. Tänk vad lyckligt lottade vi är som lever i den del av världen där vi kan ta med vårt spädbarn till en go barnmorska som tar sig tid för bara oss, och få två små sprutor som gör att barnet slipper en rad livsfarliga sjukdomar. När jag tänker på det så blir jag känslosam. Jag önskar att alla barn kunde få ha det så <3

Stella var jätteduktig med sprutorna, och även om det märktes att det gjorde ont och hon grät, hjälpte det med lite mammakramar och napp efteråt.
Jag stack såklart till Apoteket och bunkrade upp med Alvedon, febertermometer och alsollösning (eller vad det heter), men hon klarade sig utan att använda något av det. Vi tog tempen en gång för säkerhets skull, och för att testa termometern, men det var hellugnt :)
Så skönt!

Idag ska jag iväg och jobba.
Det är tvådagars strategikonferens som jag inte vill missa.
Som tur är äger den rum i Sthlm skärgård, så jag åker hem och sover med min familj ikväll istället för att bo på hotellet <3
Det är blandade känslor nu. Givetvis ska det bli jättekul att träffa alla, och jobba lite, men jag har världens underbaraste lilla person hemma, som jag kommer sakna så fort jag satt mig på tunnelbanan :(
Jag vet att det inte går någon nöd på henne, hon ska ju gå på picknick med Anders, men jag är som halv när jag är utan henne...
Tur att det finns telefon!
:)


<3 Älskade lilla bebis <3


Kommentarer
Postat av: Sören

Snuttebebisen! Oj vad vi ska kramas om ett par veckor :)

2012-06-14 @ 16:13:16
Postat av: Petra

Sicken liten sötnöt hon är! Syns vem som är hennes mamma =)

2012-06-15 @ 20:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback