Markarbete & ösregn.

Just nu är det uppehåll men tydligen ska det börja droppa under dagen igen.
Hela helgen har det ösregnat och varit kallt.

Vi har tagit in vissa växter så de inte ska skadas av kylan, andra växter har tagit en del stryk (t ex rädisorna i ett odränerad djupt sinkfat).
Positivt är att potatisen och tomaterna växer som 17 och att våra chiliplantor börjat gro. Hoppas inte (o)vädret pajar detta nu...

Vår altan, den provisoriska vi haft hittills vill säga, är nu isärskruvad. Imorgon börjar de entreprenörer vi valt att forma om vår tomt.
En sluttande skogstomt med 12kvm trall ska bli en rensad tomt med naturliga etapper och en 62kvm stor altan.
Det mesta ska vi ju göra själva men först behöver de herrarna vi anlitat rensa bort stubbar, ordna nivåerna, grusa av, padda... Ja... Lite sånt grundjobb som krävs för att vi ska kunna göra vårt.

I helgen eldade vi i kaminen igen. Helt ologiskt att göra i början av juni, men det var väldigt behövligt. Vi hjälpte FRENDY att flytta i lördags vilket var hur kallt och blött som helst, så det var supermysigt att sitta framför brasan på kvällen och bara mysa med familjen <3

Det skulle vara skönt om det kunde vara lite uppehåll idag så vi kan promenera utan att bli helt dränkta.
Jag tror jag blivit promenadberoende. Helst en mil om dagen, men minst 5km, annars känner jag mig jätteplufsig och slö...

Ha en fin vecka vänner!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback