Långpromenader :)

Att komma iväg till gymmet nu är verkligen inte det lättaste, även om jag saknar det jättemycket.
Däremot finns något annat som jag verkligen gillar och som är perfekt när man är mammaledig. Nämligen långpromenader!!!
Jag vet inte längre vad som räknas som en långpromenad och vad som bara är ... Promenad! Men det är inte så himla viktigt. Det viktiga är att jag ägnar mig åt något som jag och lillan mår bra av, och som får mig att tappa de förbannade gravidkilona :)

Gick upp 20kg totalt och har nu (på tre månader) tappat 15.
73 ska bli 53 igen. 5 väldigt envisa kilon kvar alltså!

Jag går ca 5km per dag, och gärna mer än så. Idag gick jag till von Lidl och handlade lite nödvändigheter som bröd och tomater. Superskönt var det! 8km är inte så långt om det är fint väder och man har en social bebis i vagnen :)

Dessutom måste jag bara säga, jag är lite stolt över mig själv. Jag gick till idrottsplatsen på vägen hem och tänkte att de har glass där, men så vände jag i dörren och gick hem istället, med siktet på viktminskningen :) Bra va?!

Nu blev det nyss lite rester, kyckling windaloo, till lunch och jag ska passa på att städa lite medan Stella sover. Sen när Anders kommer hem så ska vi fira att han har semester på nåt bra sätt. Jag funderar starkt på tapas och (alkoholfri) öl på solsidan av huset :)

Hatten av!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback