Vilken jävla skitdag!

Inte ofta jag lägger en verbal spya på bloggen men nu är det dags. Vi började med en jobbig natt. Stella vaknade var tredje timma och var vaken i en timma vilket är väldigt ovanligt. Det har hon inte gjort sen hon var nyfödd. Hon begärde (väldigt tydligt) mat och blöjbyte vilket också är ovanligt på natten. Halv fyra var det morgon för henne men hon fick ligga vaken och leka själv med sina fötter. Jag kunde verkligen inte gå med på att gå upp, inte efter den natten. Vid sju hade hon kört ytterligare två korta sovpass och då gick jag med på att kalla det morgon. Som en zombie åt jag frukost och lekte med Stella samt konstaterade att det är skitvarmt idag också. Klibbvarmt. Jag somnade Stella igen vid tio och passade på att sova. 30 minuter fick jag. Och nackspärr. (vad mycket detaljer... Ja det blir så när jag är upprörd) Vid 11 fick Stella lunch (morot som hon gillar jättemycket) och då var allt frid och fröjd. Glad bebis och glad mamma. Sömn föder sömn tänkte jag och hon somnar alltid när vi promenerar. Jag packade ihop och begav mig i vanlig ordning ut på promenaden. Men. Folk har tydligen semester. Och Stella är tydligen extremt lättväckt idag. (Andra dagar kan hon sova igenom eb jordbävning) Snickerier utförs såklart på folks garageuppfarter, och såklart vaknat stella stup i kvarten. Två übertrimmade moppar åkte förbi och väckte såklart. Plus att ingen av de bilister jag mötte tog hänsyn till de 30-skyltar som satts upp. En kotte skjöts upp på suffletten av en bilist som körde för fort. Livsfarligt! Jag gav inte upp utan tog en annan väg. Öppnade en redbull för första gången sen maj 2011 och knatade på. Men vad händer? Jo det börjar regna. Från klar himmel. Jag har visserligen önskat mig regn i fyra dagar nu, men inte just när jag är ute och går!!! Skitvarmt, klibbigt och regnigt. Jag vägrade först ge mig men insåg sen att jag var tvungen. Så jag vände hem igen. På vägen hem fick någon för sig att starta en såndär bänksåg precis när vi gick förbi så lillan vaknade såklart igen. Skiträdd! Hon somnade dock om och sover nu i vagnen i hallen. Självklart tänkte jag inte att hon skulle sova så länge just nu (hon brukar alltid vakna när vi kommer i ) så jag gick inte och lade mig. Jag tar inte fram lunchen heller eftersom micron låter så, men snart gör jag det ändå. Då lär hon vakna... Ja... Ursäkta mitt gnäll men Idag verkar vara en såndär dag. Håll tummarna för att jag får sova inatt, ok?!


Kommentarer
Postat av: Svägis

Stackare. Lider med dig vännen. Och du gör helt rätt, man måste få "kräkas" ur sig gnäll ibland. Det underlättar. Håll ut, det kommer en ny annan bättre dag :-)

2012-07-31 @ 21:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback