Unna-mig-dag idag :)

Yoyo!

Idag har jag verkligen unnat mig oxh pluset (bebisen) en bra dag :)
Först så ville tydligen någon av oss ha nyponsoppa klockan 6 imorse (ok, vi kan skylla på mig) så då startade min dag. Var så sugen att jag var tvungen att gå upp och fixa det :)

Sen åt jag god, lång frukost vid nio och läste en inredningstidning... Eller halva i alla fall och slurpade jättemycket te :)

Efter att ha fixat en lunchlåda till min arbetande make, ordnat lite diskning, fixning i hemmet, duschning osv var det dags för barnmorskan igen så vid elva kom Anders hem och hämtade mig.
Det var dags för sammanfattning av graviditeten och efter att ha gjort alla prover och lyssnat och klämt på min mage konstaterade hon att den nästan är helt fixerad nu, inte riktigt, men nästan. Jag ligger helt perfekt på mitten av vikt och storlekskurvan dessutom :) Vad stolt man kan bli :)
Helt sjukt att veta t o m åt vilket håll näsan pekar och ännu mer otroligt är att jag är fullgången (37v) till helgen!!!
När vi satt och skrev förlossningsbrevet slog det mig mer och mer - snart händer det!

Detta om detta...

Efter BM var jag sugen på shopping så Anders körde mig till köpcentrum på väg tillbaka till jobbet.
Där såg jag till att pyssla om mig själv lite och fick brynen fixade på salong. Man unnar sig verkligen sånt för sällan. Bara en hundring och man känner sig fräschare än på länge på typ 10 minuter - Max! Väl värt!

Sen mötte jag upp söta VE med sin lilla A, och vi shoppade det sista till min förlossningsväska :) Det var väldigt givande med tips från någon som var i den sitsen för två månader sen :)
Sen var det lunchdax för mig så vi satte oss och fikade på ett bra café. Grillad surdegsmacka med mozzarella, soltorkade tomater och pesto med sallad till, samt färdkpressad apelsinjuice blev det! MUMS!
VE tog chailatte med biscotti!

Sen skulle de hem så jag shoppade vidare själv. Investerade i en extra mobilladdare, några OTROLIGT söta design-ark till scrappingen, samt ett par underbara "tidig-vår-skor".
(Sånna där skor som fossingarna skriker efter när det är soligt men fortfarande bitigt kallt och man bara måste ut och gå :))

Tajmingen på när Anders slutade jobba och när jag hade shoppat färdigt var perfekt, så vi åkte hem och åt tacopaj som jag gjorde igår.
Sen åkte vi på föreningsstämma för området vi bor i. Anders är med i styrelsen så han är fortfarande på "eftermöte".
Jag åkte hem med en av grannfruarna vars man också är på eftermöte och nu sitter jag här på fårskinnet i vardagsrummet och har tänt brasan och funderar på att ta en extra kopp te Ikväll... För att unna mig lite till :)

Det blev ett långt inlägg om hur jag haft en bra dag, men så blir det ibland :)

Nedan: skorna! Åh! Rätt läckra på utsidan tycker jag nog, praktiska och sköna och med varm ull och ullsula på insidan! SÅ bäst är dom!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback