Tacogratäng med brännskada

Tjipp!

Ja, alltså kanse i måndags... ja... typ, så gjorde jag inte bara en, utan TVÅ supergoda tacogratänger! (Ja har man inget ögonmått så får man liksom tänka ett steg längre)

Ibland (läs ofta) så gör vi lite för mycket tacoköttfärs och det blir nästan alltid lite majs och lite sås över också. Så vart det i torsdags när vi åt också. I vanlig ordning frös jag ner köttfärsen, men i måndags kom jag alltså på ett nytt recept och här kommer det!


Snabbarongratäng taco-style
5 dl snabb-maccaroner (a k a snabbaroner)
överbliven tacoköttfärs, typ 4dl
1/2 dl tacosås
1 liten burk majs
5 klyftade körsbärstomater
1/2 hackad röd paprika
1/2 hackad liten gul lök
2 ägg
Salt och vitpeppar
Ost
Fem små (Nadjastora) nävar natchochips

Sätt ugnen på 200grader
Koka snabbaronerna i två minuter. skölj i kallt vatten så de inte klibbar och lägg dem i en bunke

Blanda macaronerna med köttfärs, majs, sås, tomatklyftor, paprika och finfinhackad lök

Vispa ägg och kryddor i separat skål och rör sedan ner det i mackaronblandningen.

Smörj en ugnssäker form för 6 portioner (eller som jag gjorde, en liten för 2 och en stor för 4 p).
Häll ner maccaroniröran i formen.

Strö över ett tunnt lager riven ost och krossa sedan natchochips över (se till att hela täcks).

Sätt in i ugnen och låt den gotta till sig i ca 10-15 minuter (så att chipsen inte bränns men blivit lite gyllene och osten under ska ha smält)

Ta ut och njut!

Sjukt enkelt och mycket uppskattat!


Tips!
Se till att inte ställa formen fööör långt in i ugnen så slipper du bränna dig som jag:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback