lokalt åskmoln & hantverkarj*vlar!

Det är massor med inlägg som inte kommit upp från helgen.
Vad arg jag blir på den superdumma bloggen =(

Nu om nu:

I morse var vi vid huset för att kolla att de sköter sig.
Vid kontrollbesiktningen i tisdags var det fler än ett fel som akut måste åtgärdas innan inflytt och sen väldigt många fler än så. Ingen av de ordinarie som hade gjort något fel var med, och det förstår jag. Jag hade inte heller kunnat med att visa mitt ansikte om jag lämnar ett jobb som kunden helt uppenbart aldrig skulle godkänna. Grrrr!

Nåja, nu låter jag überneggo och det är jag med tanke på de fel de gjort, men jag vill absolut tillägga att långt ifrån allt var dåligt. Det mesta är väldigt proffsigt gjort och vi har bevakat hela bygget från dag ett, med såväl ögon som tillförlitliga mätinstrument - det är inget fuskbygge så långt. Men sen gjorde vi misstaget att vara borta under de tre veckor då ytskiktet (tapeter, kakel, handtag, fasta möbler osv) skulle upp och vips blev det pannkaka på de plan där pankaka kunde göras.
Vad är det man säger... "när katten är borta..."
Det mest bisarra är ändå att ena rummet är skevt tapetserat (!) Det skiljer många centimeter (nej jag skojar inte) på vådens lutning mellan topp och botten. Den kocken får dock smaka på sin egen soppa, och hela huset tapetseras om idag.

Mycket annat görs också idag. Fullt med folk hela tiden. Vi är där varje dag och kollar.
På torsdag är det slutbesiktning, håll tummarna nu, kom igen!

Nu sitter jag på jobbet och funderar över hur irriterad/stressad/matt/uppgiven jag ska bli över att det är massor för mig att göra innan jag kan gå på semester men knappt något jag KAN göra för att andra redan har semester... bitter? Nja, inte riktigt. Jag vet att jag kommer kunna ta semester ändå, så det är mer som att hantverkarna skapat ett litet lokalt åskmoln ovanför mig... och dom molnen brukar ju passera rätt fort =)

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback