Retroblogg med lägenhetsförsäljning, tjejkväll mm

Hejhopp!

Jösses vad mycket jag har att blogga om som hänt men som jag inte hunnit få ner på print!!!
Anledningen till att jag varit så borta från bloggen den här gången heter "Inbjudningskort", men nu är jag i alla fall klar med dem =)
Nuff said (som man tydligen stavar det nu för tiden...)

Jag lovade i en blogg för nån vecka sedan att jag skulle skriva om lägenhetsförsäljning, musselsoppa & galen tjejkväll, så jag får börja där och se hur långt jag kommer :)

LÄGENHETSFÖRSÄLJNING:
Jo, I och med tomt och husköpet kom behovet att sälja vår lägenhet.
Vi har haft lite svårt att veta när vi ska gå ut och sälja i o m att vi verkligen är måna om två saker:
Rätt pris och Rätt utflyttningsdatum.
Mäklarna har varit ense om att det är svårt att få så lång inflyttningstid på en tvåa som 5 månader som vi begär och samtidigt få ett riktigt högt pris. Samtidigt har de varit överens om att vi skulle satsa på strax under toppnotering... givetvis då med kortare inflyttningstid.
Vi grubblade en del kan jag säga.
Att få mycket för lägenheten innebär att vi har mycket att lägga till huset, och det är ju där vi vill lägga pengar och energi. Samtidigt var det inte speciellt lockande att bo i kappsäck i tre månader, speciellt inte som vi ska gifta oss under samma period...
Usch! Magen var överens - inget kul val alls!
Sen blev det alla hjärtans dag och vi fick önskemål om att förhandsvisa lägenheten för en kille, vilket vi gjorde. Det visade sig vara rätt och vi är nu nöjda med både pris och inflyttningsdatum. Lägenheten är såld och vi slipper bo i kappsäck ALLS! Helt fantastiskt!!!!

Detta skulle vi ju givetvis fira och det är då vi kommer in på

MUSSELSOPPA!
Men vid närmare eftertanke är det ett receptinlägg så jag borde ta det separat...
Nåja, vi firade i alla fall vår försäljning med mousserande från Italien och krämig Musselsoppa som jag gjorde på fri hand (och blev nöjd med, varför jag vågar mig på kommande receptinlägg=))




Och när vi ändå pratar om musslor så kan jag ju då hoppa in på

GALEN TJEJKVÄLL!
Jösses vad mysigt vi hade det!
Underbara Maria kom till stockholm över helgen för att ha lite tjejmys. Så det hade vi, jag, Maria och Madde.
Vi var på Belgobaren som är känd för Öl och Musslor, och vi moffade mer eller mindre vackert i oss 1kg härliga musslor per person! Till det blev det både skumpa och vitt... fast inte samtidigt då.... nåja...
Mycket skratt blev det, och många samtalsämnen hann vi med innan det var dags att vingla fram genom stan tillsammans, till centralen där Anders hämtade mig, gentleman som han är.
Må-bra-kväll, rakt igenom!
Jag gör om det när som helst! =)

Innan tjejkvällen, samma lördag var vi på Äntligen hemma-mässan, vilket faktiskt är ett superkul ställe när man är nybliven husägare (och förmodligen ännu roligare när man faktiskt bor i huset i fråga).
Vi gick runt i säkert fem timmar, och mässan bjöd på diverse skoj. Band annat var Anders med och tävlade om en skruvdragare genom att skruva i fem skrivar på kortast tid hos Black&Decker (som han tyvärr inte vann) och så var var på "seminarie" med Herr Änligen hemma själv - Martin Timell!


I fredags hade vi verkligen fredagsmys. Nu i fredags alltså...
Vi testade en ny affär här i närheten som har lite mer delikatesser etc och vi kom hem med något som en västkustare som jag smälter vid tanken av: Räkor och vitt vin! Till det var det vitlöksbaguette, avokado, citron och limeaioli. MUMSmumsmumsmums!

I alla fall.

Igår var Frendy här och åt middag och kollade på film.
Jag gjorde ett rådjurs-hellår i ugn som blev riktigt bra (får man säga så? Ja! Det får man!) och till det blev det en sallad på fullkornsbulgur, isbergssallad, gurka, färsk chili, soltorkade tomater, paprika. Salladen fick en lätt vinegrette. Till sist smulade jag getost över salladen och sen ringlade jag lite honung över. Mums igen!!
Sen åt vi chokladmousse till dessert och efter det kikade vi på film - Social network! Helt ok film men i vanlig ordning somnade jag 5-10 minuter i mitten av filmen.

Idag har vi tvättat, gjort klart korten, varit ute och gått och fixat i lägenheten. Riktigt skön dag faktiskt =)
Nu ska jag göra kolhydratsfri pizza som jag blivit tipsad om på Annikas blogg och sen blir det mitt nya choklad-thé i soffan!

Ha en riktigt mysig kväll, det tänker vi ha!
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Madde

Åh vad jag blir GLAD när jag läser din blogg.

Fylld av massa positiv energi. TACK! Och grattis till försäljningen. skönt.

Tjejmys anytime!

Puss o kram

2011-02-27 @ 18:58:22
URL: http://spanskablomman.blogspot.com
Postat av: Maria

Åh, saknar er!

2011-02-28 @ 16:33:05
Postat av: Nadja

Gulle dig! ER!!! Säg till när vi ska göra om det, jag är på! Kram!

2011-03-01 @ 17:10:08
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback